Hyra ponny

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare pooutinoouti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 032
P

pooutinoouti

Jag ska hyra en ponny på foder. De som äger den hade innan jag nu skulle hyra den en som red den och de vill att "den" ska fortsätta rida ponnyn två dagar eftersom jag ändå tänkt att hyra ut den två dagar. Då skulle jag få betala 800 i månaden men om "den" inte skulle rida ponnyn var det 1000 jag skulle betala. Men borde inte "den" hjälpa till att betala de andra kostnaderna också. ? Annars kan jag ju lika gärna skaffa en annan medryttare som betalar 600 / mån för två dagar å sdå blir det ju typ bättre ?

MVH pooutinoouti

Sv: Hyra ponny

inte för att vara sån.. men va?! kan du inte skriva om inlägget men hela meningar och PUNKTER?

Jag ska hyra en ponny på foder. De som äger den har en medryttare. De vill att medryttaren ska fortsätta rida ponnyn två dagar/v. eftersom jag ändå tänkt att hyra ut den två dagar. Då skulle jag få betala ägarna till ponnyn 800 kr i månaden. Om nuvarande medryttaren inte skulle rida ponnyn får jag betala 1000 kr/månad. Men borde inte medryttaren hjälpa till att betala de andra kostnaderna också? Annars kan jag ju lika gärna skaffa en annan medryttare som betalar 600/mån för två dagar.

MVH pooutinoouti

Jag har också lite svårt att hänga med i vad det är du menar, har försökt redigera ditt inlägg, har jag tolkat det rätt??

Om jag tolkat ditt inlägg rätt så ser mitt svar ut så här:
Ska du alltså betala 1000:- för bara hästen? Sen tillkommer det andra kostnader för dig, stallplats, foder mm. Eller, vad ingår i de 1000:-??? Är det en bra medryttare de har nu så är det väl bra om hon kan fortsätta!? Då skriver ju du ett kontrakt med henne där ni kommit överens om hur mycket hon ska betala dig. Hur mycket du sen betalar ägarna för hästen är ju inte hennes problem? Eller ska hon betala ägarna också? Krångligt, jag förstår nog inte ditt inlägg riktigt... :o Det enklaste vore väl att du betalar ägarna 1000:- och står för hyran av ponnyn själv. Sen gör du upp med en medryttare, den gamla eller en ny, och den betalar dig den summa ni kommer överens om är skälig. Svamligt... Fattar du något av vad jag menar?? :crazy:

ja förlåt at jag var otydlig men jag var så irreterad ett tag men nu är detta glömt och jag letar nu ny foderponny :) Tack försvarenävenom jag var otydlig :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 450
Senast: Nota
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 915
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 873
Senast: Ceta
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 499
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Fälttävlans-tråden 2025