Hyra sadel

Magnum

Trådstartare
Finns det någon här som hyr sin sadel?
Hur tycker ni det fungerar?

Har sett att konceptet finns, hyrperiod på sex månader ungefär, tycker det är en intressant ide.
Särskilt om man är i en period man behöver uppdatera ofta.
Vad tror ni?
 
Jag hyrde min förra sadel den en av de större sadelaffärerna.
Har unghäst så det var perfekt att få ha den i ett halvår! På det stället kan man hyra i 6 månader, sedan köpa loss sadeln och då räknas hyran av från priset. Vill man hyra längre nollställs ”avbetalningen”, men det är inga problem att förlänga hyreskontraktet.
 
En stallkompis hyr och är jättenöjd. De har haft svårt att hitta en sadel som passar ponnyn och att då få möjlighet att hyra en sadel under längre period för att verkligen få koll på att den passar har verkligen varit värt det för dem
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 190
Senast: Oknytt
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
11 645
Senast: Mineur
·
Utrustning Min häst tycker lädergjord blir hemskt varmt och kliigt på sommaren, så jag skulle behöva lite tips på något svalare. Han har rätt...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp