Hyra ut boxar

kapten-kuse

Trådstartare
Hej.
Jag har en hästgård där jag tänkt hyra ut boxplatser, mellan 10-15 st. Jag ska söka tillstånd för uthyrning hos länsstyrelsen och jag undrar om det är någon av er som har erfarenhet av de kontroller de gör innan de godkänner? Vad de kollar på och eventuellt gör nerslag på. Vill ju helst slippa återbesök och uppföljning då de verkar ta hutlösa priser på det 😱 Så hjälp, vad ska jag tänka på?
 
Skaderisker. Mått. Ventilation. Jag kan tänka mig att det är störst risk för att få nedslag. Har du hästar på plats kollar man att dom ser friska ut. Hovar/hull osv.
Den frågar lst om rutiner och liknande för att helt enkelt se att du har koll.
Är det något mindre kan du eventuellt skicka in bilder på åtgärder, det ska kosta 400kr. Annars är det 800kr/h vid besök. (Förarbete, resa, besök och efterarbete)
 
Skaderisker. Mått. Ventilation. Jag kan tänka mig att det är störst risk för att få nedslag. Har du hästar på plats kollar man att dom ser friska ut. Hovar/hull osv.
Den frågar lst om rutiner och liknande för att helt enkelt se att du har koll.
Är det något mindre kan du eventuellt skicka in bilder på åtgärder, det ska kosta 400kr. Annars är det 800kr/h vid besök. (Förarbete, resa, besök och efterarbete)
Tack för bra tips. Vore skönt ifall det gick att skicka in bilder som du sa. 🤗
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 903
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 198
Juridik & Ekonomi Får hyresvärd neka uthyrning av garageplats i andra hand? Frågade vår hyresvärd som svarade ”vi vill inte att man hyr ut garageplats i...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 801
Senast: Hoarfrost
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 515
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp