Hyra ut häststransport

Sv: Hyra ut häststransport

Om jag inte har helt fel för mig måste transporten besiktigas av djurskyddsmyndigheten eller är det Jordbruksverket? Kanske t o m kommunen?

Sedan kommer ju frågan om försäkring, som ju blir helt annan när du bedriver uthyrningsverksamhet med transporten (m e m olösligt, rent ekonomiskt).

Vidare behövs det något sätt att redovisa inkomsten, som hobby eller som företag? Moms/icke moms?

Edit: i Grums verkar det i alla fall vara kommunen? http://www.grums.se/download/18.21f...övning+och+tillsyn+enligt+Djurskyddslagen.pdf

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 486
Senast: Nota
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att börja hyra ut min hästtransport. Någon som gör det är och kan ge lite tips på hur man gör detta bäst. Funderar på...
Svar
6
· Visningar
621
Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 242
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 232
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka