Hyra ut vagn

kolblakkur

Trådstartare
Jag har en tävlingsgodkänd vagn och den står nära en köranläggning. Tror ni att det kan finnas någon "marknad" för att hyra ut den till ekipage som ska tävla/träna?
Det klagas ju ofta över att körsporten är så dyr, tänkte att det vore kanske en idé för att underlätta för nya ekipage. De kan köra sin icke-tävlingsgodkända vagn hemma och sedan låna en tävlingsgodkänd vagn för specifika tillfällen.

Vad tror ni?

Sv: Hyra ut vagn

Det tror jag mkt väl att det skulle kunna finnas.
Jag hade nappat på det om jag ville testa på att tävla, min vagn är ej godkänd.
Så har man ingen egen vagn och priset är rimligt så tror jag mkt väl på den idén. :)

Absolut!

Även om det kostar att hyra en vagn så slipper man ju släpa sin egen och kanske åka i 2 bilar å sådär.
I Umeå betalade jag 50 kronor för att hyra vagn på träning

Anna-Carin

Jag tror absolut att det finns intresse för sånt! Jag har själv vid flera tillfällen både lånat och lånat ut vagnar, jätteskönt de gånger man inte lyckas transportera sin vagn!

Däremot är det ju en risk man tar om man hyr ut sin vagn till "okända förmågor" och det är oftast inga större hyror inblandade... Egentligen borde det vara värt ganska mycket att få hyra en vagn, man både slipper dyr transport och dyrt inköp av vagnen! Men som med mycket annat i hästvärlden (stallhyror mm) så förväntar sig många priser som ligger långt under självkostnadspris och tycker ändå att det är dyrt...

Jag har en tävlingsgodkänd vagn och den står nära en köranläggning. Tror ni att det kan finnas någon "marknad" för att hyra ut den till ekipage som ska tävla/träna?
Det klagas ju ofta över att körsporten är så dyr, tänkte att det vore kanske en idé för att underlätta för nya ekipage. De kan köra sin icke-tävlingsgodkända vagn hemma och sedan låna en tävlingsgodkänd vagn för specifika tillfällen.

Vad tror ni?

På vår klubb har vi haft vagnar tillgängliga på tävlingar så deltagarna slipper transportera vagnar dit (det också underlättar vagnsbredd i precision ;) ). På andra sidan har det hänt saker när vi hyrde ut dem - vagnen kan lämnas tillbaka i sämre skick :( Det ät inte så dumt att ta reda på någon slags försäkring för vagen.

Jag tror absolut att det finns marknad för det. Se bara till att ha en försäkring på vagnen som täcker. Om den blir kvaddad är det ju rätt dyrt att köpa ny...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 048
Senast: Mli
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 625
Senast: Queen
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 212
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 231
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka