Hyrbil långtid

Linn-Nora

Trådstartare
Min bil är inte kry och ska in på verkstad.
I min försäkring ingår hyrbil där försäkringsbolaget täcker 75% av kostnaden.
Jag har aldrig använt den delen av försäkringen tidigare. Eller för den delen hyrt bil för längre tid.

Vad bör jag tänka på?
Det finns ett gäng firmor företaget har avtal med så jag får välja en av dessa.
Ganska luddig trådstart och frågeställning, men kanske nån annan gjort detta tidigare som har nåt bra tips 😊
 
Se över vilka försäkringar som ingår samt ev fria mil.
Be om offerter per vecka/ månad från bolagen på den bil du är intresserad av. A,B,C storlek, bränsletyp, ev dragkrok.
Jag hade ersättning 100% hyrbil och fick en volvo i 2 veckor. Sen upptäckte dom att detta tar tid med delar från japan så resterande 2 månader skramlade jag omkring i deras lilla citroen som var deras verkstadsbil.
 
Kolla upp hur länge försäkringen står för hyrbil. Brukar ofta vara 45 dagar så behövs längre tid får du stå för hela kostnaden själv efter det.
 
Fota hyrbilen runt om när du hämtar den, så de inte hittar någon liten skada någonstans som de missat tidigare. Det är ofta svindyrt.

Det brukar också finnas med ett protokoll där alla skador står med. Så kan man kolla över bilen när man hämtar den och jämföra med protokollet.
 
Bilen är hyrd och tillbakalämnad sen nån månad. Men jag är riktigt imponerad av min försäkring på den punkten, samt hyrbilsföretaget. Betalade 1500 inklusive mil för 17 dagar :) 60 dagar är max enligt mitt försäkringsbolag.
Men det är bra tips till framtiden :)
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 103
Övr. Hund För några veckor sedan blev min kelpie (16 kilo) attackerad och biten av en fullvuxen Gran danois hane. Jag var inte med men enligt...
Svar
2
· Visningar
4 540
Senast: WildWilma
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 345
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 636
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp