I-landsmänniskans räddning?

Jag vet själv att det kan vara rövsvårt. :angel: Men jag vet också att det ligger hos mig. Jag är ensam ansvarig för mina handlingar. Hur ska jag kunna lägga det ansvaret på någon annan? Jag kan be om hjälp men det är allt. Får jag inte hjärnan med på noterna faller allt.
Absolut, faktum är att jag då bara blir envisare och måste göra motsatsen till det den andra personen säger :angel: Jag skulle bli sönderzappad ;)
 
Det där med morgontrötthet finns med. Det står att man kan använda armbandet om man är för flitig med snoozeknappen :crazy:
Eh, det låter faktiskt som att det skulle kunna vara något för mig :o jag blir knäpp på hur jag ibland kan trycka på snooze knappen i sömnen :angel:
 
Jag storknade just. Hade klickat in på en LCHF-blogg som dykt upp i mitt fb-flöde via en av mina vänner som äter LCHF.

Bloggaren lovprisade sitt nya hjälpmedel: en Pavlok. Ett aktivitetsarmband som ger elstötar när man är på väg att göra fel! http://succeeder.se/teknik-mer/pavlok/

När hon får det hon kallar cravings istället för sug zappar hon sig själv med armbandet och suget försvinner. Hon har även gett sin sambo tillgång till det via en app: "Jag har gett maken tillgång till appen och bett honom zappa mig så fort jag föreslår något dumt som socker, eller som att gå utanför matschemat."

Det är nog det mest absurda jag har hört. Hade det varit 1 april hade jag skrattat. Men det verkar faktiskt vara på riktigt. Herregud vilken tragisk ilandslösning.

Men asså...jag kan fortfarande inte smälta detta tragiska LCHF som jag nog tycker är snäppet värre påhitt än det dära armbandet som jag själv absolut skulle behöva när jag inte går och lägger mig i tid och när jag är en elak människa. Förmodligen skulle jag behöva en armprotes vartefter förvisso.
 
Armbandet känns som nåt i linje med den där knappen man kan få på magen, att öppna och släppa ut maten man stoppat i sig innan den hinner förvandlas till fett. Det praktiska lilla avloppet som gör att man kan äta vad man vill utan att bekymra sig. Ok, inte riktigt samma tänk men ändå. En slags omväg och definitivt ett I-landsproblem.....
 
Armbandet känns som nåt i linje med den där knappen man kan få på magen, att öppna och släppa ut maten man stoppat i sig innan den hinner förvandlas till fett. Det praktiska lilla avloppet som gör att man kan äta vad man vill utan att bekymra sig. Ok, inte riktigt samma tänk men ändå. En slags omväg och definitivt ett I-landsproblem.....

Jo, fast armbandet syftar åtminstone till beteendeförändring medan knappen syftar till att slippa ändra beteende...
 
Men asså...jag kan fortfarande inte smälta detta tragiska LCHF som jag nog tycker är snäppet värre påhitt än det dära armbandet som jag själv absolut skulle behöva när jag inte går och lägger mig i tid och när jag är en elak människa. Förmodligen skulle jag behöva en armprotes vartefter förvisso.

Fast armbandet har inget med "detta tragiska LCHF" att göra mer än att just den här bloggaren råkar ha gått ner 90 kg med "detta tragiska LCHF"
 
Du, halt, lytt och bedrövlig...
"Pavlok was founded by Maneesh Sethi, a Stanford University graduate in psychology with a fondness for aversive therapy — the reshaping of behavior through punishment. A few years back, Sethi hired a woman to slap him whenever he spent too much time on Facebook."

...

Han... Behövde kanske inte gå en psykologiutbildning så mycket som han behövde behandling. :cautious:
Å andra sidan blir han väl rik på kuppen, så han kanske är nöjd. :D
Det var ju också ett sätt att normalisera sin sexualitet inför sig själv. "Nej jag är inte masochist jag är bara väldigt intresserad av aversionsterapi. Tillämpar det gärna på mig själv. :angel:"
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp