I-landsmänniskans räddning?

Det verkar bara vara ett så trubbigt verktyg. Det är ju bara att låta bli att zappa mig när jag går till kylskåpet?
Ja, det hade jag gjort. I stil med "idag förtjänar jag lite ___." inte fan hade jag gett mig själv stötar då, det får vara upp till min partner i så fall om jag fått honom med på tåget. Eller tagit av armbandet. Nä, det där är inget för mig. Hänglås på kylen vore mer effektivt här
 
Såg också det där i mitt FB-flöde. Helt sjukt!
Och jag tror att effekten är tveksam när du har kontroll över bestraffningen, annat vore om det liksom skedde per automatik. Fortfarande sjukt, men då skulle det nog ha ganska god effekt ;)
 
För mig känns det som att en gett upp allt egenansvar för sin självdiciplin när en köper ett zapp-armband för att komma undan sitt ätbeteende.

Jag vet mycket väl hur förbannat svårt det är att ha ett ätstört beteende. Jag kämpar dagligen med det även om jag kommit ur min ätstörning. (Även om jag nu är närmare ett återfall än någonsin innan.) Jag har en ganska dålig självdiciplin egentligen men jag har tack och lov lärt mig strategier för att hantera beteendet idag.

Att jag har närmare till återfall idag beror på att jag har väldigt långt kvar till känslan av att ha kontroll i mitt liv igen. Plus att starten till ätstörningen var ångestdriven. Och gudarna ska veta att ångesten är ständig följeslagare i mitt liv just nu.

Jag känner igen det där med avsaknad av kontroll och ätastörningstriggning :(

Något säger mig dock att det där armbandet inte är lösningen på problemet :grin: Men bra affärsidé för billigt var det ju inte!
 
Såg också det där i mitt FB-flöde. Helt sjukt!
Och jag tror att effekten är tveksam när du har kontroll över bestraffningen, annat vore om det liksom skedde per automatik. Fortfarande sjukt, men då skulle det nog ha ganska god effekt ;)

Fast hon var ju tydligen inte helt dum, hon hade gett kontrollen till sin karl om jag förstod det rätt... Hoppas han har timing och är tankeläsare bara! :up:

Vore intressant att se hur hon mår efter några månader med elchocker dock. :cautious:
 
Jag känner igen det där med avsaknad av kontroll och ätastörningstriggning :(

Något säger mig dock att det där armbandet inte är lösningen på problemet :grin: Men bra affärsidé för billigt var det ju inte!
Jag tror verkligen inte heller att det är rätt väg. Om de har disciplin nog att zappa sig så borde de kunna ha diciplin nog att stå emot.

Men som affärsidé så är det oslagbart...
 
Fast hon var ju tydligen inte helt dum, hon hade gett kontrollen till sin karl om jag förstod det rätt... Hoppas han har timing och är tankeläsare bara! :up:

Vore intressant att se hur hon mår efter några månader med elchocker dock. :cautious:
Ah ja just det! Hur kraftiga stötar ger armbandet? Vibration eller rejält?
 
Ah ja just det! Hur kraftiga stötar ger armbandet? Vibration eller rejält?

"Mild electric stimulus" står det i informationen - dock ihop med en berättelse att efter 5-10 elstötar (strålande dokumentation! :up:) uppnåddes fysisk aversion mot doften av vin... Så, antingen rejäla stötar eller så är det inte en helt seriös värdering. :D
 
Pleasant?! Jag tycker inte några elstötar är behagliga... :cautious:

Då tycker jag du ska skaffa dig en Pavlok (hatar namnet :crazy:), och så zappar du dig själv varje gång du tycker att elstötar är obehagliga! :up:

Hittade nu detta "Pavlok can hit you with up to 340 volts, but at a power level so low it’s harmless.", där var det ju faktiskt information åtminstone. Någorlunda i alla fall. :D
 
Då tycker jag du ska skaffa dig en Pavlok (hatar namnet :crazy:), och så zappar du dig själv varje gång du tycker att elstötar är obehagliga! :up:

Hittade nu detta "Pavlok can hit you with up to 340 volts, but at a power level so low it’s harmless.", där var det ju faktiskt information åtminstone. Någorlunda i alla fall. :D

Det känns som om logiken i ovanstående text haltar lite... :cautious:



:rofl:
 
Det känns som om logiken i ovanstående text haltar lite... :cautious:



:rofl:

Du, halt, lytt och bedrövlig...
"Pavlok was founded by Maneesh Sethi, a Stanford University graduate in psychology with a fondness for aversive therapy — the reshaping of behavior through punishment. A few years back, Sethi hired a woman to slap him whenever he spent too much time on Facebook."

...

Han... Behövde kanske inte gå en psykologiutbildning så mycket som han behövde behandling. :cautious:
Å andra sidan blir han väl rik på kuppen, så han kanske är nöjd. :D
 
Ja, det hade jag gjort. I stil med "idag förtjänar jag lite ___." inte fan hade jag gett mig själv stötar då, det får vara upp till min partner i så fall om jag fått honom med på tåget. Eller tagit av armbandet. Nä, det där är inget för mig. Hänglås på kylen vore mer effektivt här
Alltså om man hade en partner som elchockade en varje gång man blev sugen på en påse chips ... han skulle inte bli långvarig :angel:
 
Du, halt, lytt och bedrövlig...
"Pavlok was founded by Maneesh Sethi, a Stanford University graduate in psychology with a fondness for aversive therapy — the reshaping of behavior through punishment. A few years back, Sethi hired a woman to slap him whenever he spent too much time on Facebook."

...

Han... Behövde kanske inte gå en psykologiutbildning så mycket som han behövde behandling. :cautious:
Å andra sidan blir han väl rik på kuppen, så han kanske är nöjd. :D

Hm, armbandet är alltså skapat av en man som hyrde in en kvinna att slå honom a la "spank me, spank me" :cautious:

Kan jag gissa att nästa variant av armbandet blir en limited edition i färgen "Christian Grey grey"? :sneaky:
 
Känner att jag fått helt nya insikter om de riktigt hängivna, som har LCHF som livsstil. Jag börjar förstå att det kanske inte är så märkligt, som jag tyckte, att de blir upprörda på de som inte sett sanningen och kommer med invändningar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp