*knapplån*
Helt krasst är det marknaden som bestämmer om hästen är attraktiv och vad som är ett rimligt pris. Nu har ju ts tidigare annonserat hästen utan något intresse, och då får man nog utgå från att detta inte förändrats i någon positiv riktning. För 15000 kr går det just nu att få absurt mycket häst, utan livsfarliga hanteringsproblem.
Den hästen TS beskriver tror jag är extremt svår att bli av med, med tanke på hur marknaden ser ut, att det är vinter (själv står jag hästlös och anser att jag måste vara helidiot om jag skaffar mig en häst i den här mardrömmen, med snö, is och allt vad det innebär för hästägandet). Hästar liknande den som TS beskriver skulle jag utan problem kunna få fem-sex st gratis genom ett eller två telefonsamtal (korsningar, ngt ovanliga men inte helt galet, hanteringsproblem).
Det är en svår marknad om man har en attraktiv häst som man inte vill m e m skänka bort. Har man en oattraktiv häst (vilket marknaden anser TS häst vara), som dessutom är passlös - well, ibland är det faktiskt bättre att ta bort dem hellre än att lägga pengar på uppehälle, riskera att hästen hamnar fel och ändå inte få så många slantar för den.