I SISTA minuten!

Jag håller helt med, skulle aldrig komma på tanken att ringa när höet är helt slut. Tyvärr har jag inte möjlighet att lagra för hela vintern, men en full hästtransport räcker ca 3 månader. Och jag blir fruktansvärt irreterad på folk som inte kommer när de ska, därför bytte jag hovslagare för 1 år sen och sen dess har det fungerat perfekt. :bow: Det fungerar inte i tävlingssäsongen att inte få hästen skodd när det behövs.
 
Re: Tänk om...

Hrm.. Har hört mer än en gång "mitt insulin är slut och jag behöver mer. Skulle tagit min kvällsdos för 3 timmar sedan.." Eller än värre "min sons insulin är slut..." :mad:
Misstag och felplaneringar kan väl alla göra, men det finns ju gränser.
 
Jag har allting noga planerat. Halm, hö, havre, betfor, krafft mm mm levereras hit på bestämda dagar. Hovslagaren bokar jag ny tid med varje gång han skor en av hästarna, alltså vet jag det minst en månad i förväg. Veterinär har jag inget krångel med eftersom grannen som är veterinär sköter alla sådana problem. :)
Nu blev det väl rörigt men ni förstår nog. :)
 
Vi hämtar bara en full hästtransport åt gången (ca 50 balar hö) räcker ca 5 veckor och vi ringer helgen innan vi ska hämta det. Samma med halm, en storbal åt gången. Havre betfor etc köper vi i butik när dessa har öppet. Vi får inget levererat. Hovis bokar vi ny tid till varje gång han är här.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 895
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 624
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: netschjen
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp