Bukefalos 28 år!

i stället för blommspruta

S

Smurrfan

vi har en hund som är väldigt på våran katt och han (katten) tycker det är jätte jobbigt, vi har använt blommspruta och sprutat vatten på hunden när hon gör så men då har hon ju lärt sig att vi inte kan göra ngt åt det om vi inte har sprutan så nu kommer den egentliga frågan.

Ni vet sånt där halsband med en "dosa"(vet inte vad man ska kalla det) med vatten i (lr vad det är) som man har tyyp en knapp som man trycker på och så sprutar den där "dosan" vätska på hunden, jag skulle veta vad de heter och vad de kostar på ett ungefär.

om ni kan hjälpa mig så får ni jätte gärna göra det:)
 
Sv: i stället för blommspruta

Brukar gå under benämningen antiskallhalsband.
Den varianten med fjärkontroll tror jag går på ca 3 000 kr.
 
Sv: i stället för blommspruta

Varför inte först träna in ett "Nej" och ett "Gå på din plats" med hunden?
Så att ni kan tala om för den att avbryta det den gör och sedan ge den en uppgift?

Alla hjälpmedel har ju förmågan att vara effektiva en kortare tid - ex er vattenspruta. Och hundarna lär sej fort att halsband på = inte jaga, halsband av = fritt fram.

Träna in Nej + "ny uppgift" i andra situationer ex. genom att träna på att hunden avbryter lek, jakt på bollar, lek med andra hundar osv på er begäran.
När detta fungerar brukar det gå fort att lära in katt = inte röra!

/Swat
 
Sv: i stället för blommspruta

Det tror jag också på. En blomspruta eller halsband förklarar ju aldrig för hunden vad den faktiskt får göra, bara vad den inte får.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 959
Senast: Motacilla
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 114
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 105
Senast: Iamia
·
Katthälsa Ok - grannen (som har en djurhistoria jag inte i övrigt vill gå in på här) har en katt. Ungefär 14 år gammal. Okastrerad hankatt, lever...
2
Svar
23
· Visningar
3 422
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp