I vilken vecka

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare virrpANNA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 086
V

virrpANNA

började ni känne fosterrörelser i magen och i vilken vecka började ni kunna känna bebisen utanpå magen?

Sv: I vilken vecka

Nu har jag känt på riktigt i en vecka :) (vecka 20), kände nåt fladder från v 17 kanske. Men väääldigt sällan. Jag har moderkakan i framvägg.

Utanpå kan jag inte känna än :)

typ runt v 17-18, både ute och inne på samma gång. Men ibland var det säkert tarmbubbel också haha men det spelar ju ingen roll!

Jag kände i vecka 22 och håller med om att jag kände allt på en gång också! Kan både känna och se när det blir en liten spark! Häftig känsla!!! :love:

Jag kände både inuti och utanpå i vec 20, ganska roligt för jag och min sambo kände i princip samtidigt! :) Däremot anade jag fladder och bubbel redan några vec tidigare, men första rejäla kicken var vec 20!

Började känna invändigt i typ v. 18. Utanpå kom nog första känningen runt vecka 20. Sen har det bara ökat och ökat.
Nu, v. 27+1, så hoppar hela magen omkring och jag har inte en lugn stund... :love:

Har moderkakan i framvägg, tror att det har betydelse, fast en BM jag träffade as att det bara var nys...

Kände i v 18, utifrån i v 21-22. :laugh:

Med killarna har jag känt från v 16, minns ej var jag hade moderkakan då.

kl

Jag kände bebisen väldigt tidigt, någonstans runt v 15 kunde jag med stor säkerhet säga att det var bebisen jag kände. Jag kunde då känna både "fladder" och enstaka tydliga "buffar". Från v 17 blev de allt tydligare och allt fler, och runt v 19-20 kunde man känna dem från utsidan. Jag har moderkakan i bakvägg.

//Julia

kl

Jag kände själv i v.19 och sambon i v.20.. :love:

jag har känt bebisen sen v 13 och sambon har kunnet känna den sen v 19, nu v 22 syns det även hur magen rör sig på utsidan.... har moderkakan i bakvägg.....

Om jag inte minns hel fel så var det i v 17 som jag kände fladder i magen första gången. 2-3 veckor senare kunde sambon lätt känna utanpå magen när det buffade.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon som gjort det eller funderar på det? 😊 Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det. En av mina...
Svar
18
· Visningar
1 120
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 671
Senast: julgrisen
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 527
Gravid - 1år Jag har slut på idéer. Grötpinnar och plättar i all ära, men det börjar kännas tjatigt. Mixad frukt med smörgåsrån likaså. Tips på... 2
Svar
26
· Visningar
1 437
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka