simba_112
Trådstartare
Vi är ute och jagar sista certet för att bli SE UCH, trodde jag i alla fall...
I våras ställde vi ut på vår första officiella utställning inom SBK (rasen blev ju godkänd i år), gick hur bra som helst med CERT och BIR som resultat. Det var då alltså hennes 2a cert.
Hon blev 2år i juli och vi behöver då bara det 3e sista certet för championat.
Jag har ställt henne 2ggr nu i sommar, och jag är på ett vis ganska glad att hon inte tog cert då.
Fick nyligen veta att resultatet från utställningen i våras ev blir indraget!!
Pga miss av arrangören.
Verkar plötsligt som att den domaren som bedömde ej var berättigad att bedöma vit herdehund officiellt.
Det känns som rejält SLARV av arrangören att inte kolla detta, speciellt då uppfödaren till min ringde och dubbelkollade så att det var grönt innan.
Det jag ändå blir mest förbannad på är att de ansvariga ej hört av sig på något vis till de berörda!
Tänk OM min skrutt tagit det (som vi trodde var) sista certet och blivit champion?! Sen visar det sig att det inte alls var så?
Detta ligger nu under utredning hos skk.
Hoppas innerligt att de ändå godkänner resultaten.
Inte för min skull då jag inte är orolig att hon tar flera.
Däremot var det en hane där som tog championat den dagen.
Skulle vara ganska synd om dem om de blev av med det..
SÅ jäkla tråkigt när sånt här händer!!
I våras ställde vi ut på vår första officiella utställning inom SBK (rasen blev ju godkänd i år), gick hur bra som helst med CERT och BIR som resultat. Det var då alltså hennes 2a cert.
Hon blev 2år i juli och vi behöver då bara det 3e sista certet för championat.
Jag har ställt henne 2ggr nu i sommar, och jag är på ett vis ganska glad att hon inte tog cert då.
Fick nyligen veta att resultatet från utställningen i våras ev blir indraget!!
Pga miss av arrangören.
Verkar plötsligt som att den domaren som bedömde ej var berättigad att bedöma vit herdehund officiellt.
Det känns som rejält SLARV av arrangören att inte kolla detta, speciellt då uppfödaren till min ringde och dubbelkollade så att det var grönt innan.
Det jag ändå blir mest förbannad på är att de ansvariga ej hört av sig på något vis till de berörda!
Tänk OM min skrutt tagit det (som vi trodde var) sista certet och blivit champion?! Sen visar det sig att det inte alls var så?
Detta ligger nu under utredning hos skk.
Hoppas innerligt att de ändå godkänner resultaten.
Inte för min skull då jag inte är orolig att hon tar flera.
Däremot var det en hane där som tog championat den dagen.
Skulle vara ganska synd om dem om de blev av med det..
SÅ jäkla tråkigt när sånt här händer!!