Det är ju omöjligt veta säkert. Men det vibrerar rejält ja. Finns olika hastigheter/styrkor.
Ok!
Har en häst som ömmat lite i gaffelbandet (ej någon skada på det) men antagligen slagit till det och blivit öm, blev behandlat med shock wave. Tänkte om ice vibe kan vara bra att använda innan passet för att få igång senorna lite extra innan pass :)

Ok!
Har en häst som ömmat lite i gaffelbandet (ej någon skada på det) men antagligen slagit till det och blivit öm, blev behandlat med shock wave. Tänkte om ice vibe kan vara bra att använda innan passet för att få igång senorna lite extra innan pass :)

Teoretiskt ska de ju öka blodcirkulationen och ska fungera för det. Men om ice vibes verkligen fungerar tror jag inte det finns studier på. Jag var jättenöjd med mina och hästen uppskattade dem. När hon hade en svullnad gick den ner av vibrationerna.

Mina älskar Ice wibe, lägger jag handen på bogen så känner jag att det vibrerar och tycker hästen är mer förberedda för att jobba tidigare om jag använt dom innan ridning men kan ju vara inbillning från min sida.
Själva kylpaddarna kastade jag tidigt bort då jag tyckte dom var svåra att få att sitta bra på min häst men sitter bättre på dom travarna jag använt Ice wibe på med tunnare ben än vad min med ganska grova ben har.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 888
Senast: Görel
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 270
Senast: Marita73
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
689
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 481
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka