Icke Halvblod som allroundhästar.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare IrishDraft
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 221
Sv: Icke Halvblod som allroundhästar.

Jag hade inte tänkt skriva i den här tråden... men jag har en svensk varmblodstravare. Han är mkt trevlig i all markhantering, lätt att sko, lasta och lasta av själv, åka med, jättetrevlig och inte stressad på nya platser, kan vara själv, gå i grupp, först sist. I skogen i paddocken på öppna ängar och är helt trafiksäker.
Han går i stadig form i alla gångarter, både i paddocken och när jag rider ut. Gör både öppnor, slutor och skänkelvikningar i alla gångarter, enkla byten, byte i språnget har vi börjat lite försiktigt med. Naturligtvis har han även lätt för fram och bakdelsvändingar samt ryggning. Hoppat enstaka på 125 (sen fegar jag) och löshoppat 150, vägrar i stort sett aldrig!
Med andra ord så är hästen perfekt för mig! Han är en jättesnäll kompis, han är trevlig att ha att göra med i alla situationer, skulle INTE vara svårsåld om jag skulle vilja sälja (kommer aldrig att ske!) och han kommer räcka för min ridning i mååååånga år framöver medans jag utbildar mig, målet är att kunna leka lite med piaff och passage när han är stark nog och jag är skicklig nog...

Sv: Icke Halvblod som allroundhästar.

kl
Jag har redan gjort ett par inlägg i den här tråden, men har inte tänkt på att nämna att jag har en knabstrup som klarar alla de där "kraven" hur lätt som helst. Räknar honom som halvblod av nån anledning...

Liknande trådar

Träning Var och besökte mitt gamla stall häromdagen. I en av boxarna står ett halvblod. En jättefin häst men den står och väver och sparkar... 16 17 18
Svar
354
· Visningar
32 518
Senast: Allimac76
·
Hästmänniskan Har lite funderingar på att köpa (alternativt ha på foder) min första häst. Det kan väl vara dags vid mogen ålder (49)! :D Rider nu... 2
Svar
23
· Visningar
6 675
Senast: acj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka