Hade en diskussion med en vän idag om vad vi tycker är vackert/attraktivt hos människor. Jag berättade att jag tycker att koppärrighet/acneärr kan vara hur fint som helst. Både de som är som kratrar och andra märken, men särskilt de som blir som vita/ljusa prickar. Har alltid tyckt det och trodde jag var helt ensam om det, förrän jag läste någon på nätet som beskrev just sådana ärr som stjärnhimlen på någons rygg. Blev så glad över att läsa att någon annan också tyckte som jag!
Så, jag är nyfiken på vilka saker ni tycker är vackra som kanske inte normalt sett anses vara attraktivt eller snyggt![]()
Jag är också en sucker för en lite krokig näsa på män som kvinnor.
Jag har ju fräknar och vet att jag som ung avskydde dem. Idag tycker jag fräknar är väldigt vackert.
Jag har en kompis som har lite tydliga hörntändern små huggisar liksom. Jag har alltid tyckt det var så himla fint. Hon själv avskyr dem.
En barndomdvän fick en ovanlig och aggressiv cancer som efterlämnade ett helt annat ansikte på ena sidan. Hon har alltid varit vacker. Men nu tycker jag faktiskt hon är än mycket vackrare iom att ena ansiktshalvan visar vilken jäkla powerkvinna och krigare hon är. Det syns ju att hon varit med om svåra operationer. Så hon själv har mått dåligt av det och att folk glor. För mig är hon supervacker bara.