ID-Hundar utan licens

Jag känner en som håller på mycket med ID-sök och hon är förtvivlad över alla dessa sk ID-hundar (utan någon som helst licens på att dom faktiskt ens är utbildade), som ränner runt och tror dom har en duktig hund bara för att den går med näsan i backen. Man kan heller inte gå kurser och sen tro att man kan lägga ner träning, träning och åter träning och bara ta ut en hund för att leta reda på en hund om året som är försvunnen.

Enligt henne tar det lång tid år att utbilda en hund till en riktigt bra ID-hund och inget som ska skyndas på, utan arbeta kontra lång erfarenhet är vad som behövs.
 
Jag känner en som håller på mycket med ID-sök och hon är förtvivlad över alla dessa sk ID-hundar (utan någon som helst licens på att dom faktiskt ens är utbildade), som ränner runt och tror dom har en duktig hund bara för att den går med näsan i backen. Man kan heller inte gå kurser och sen tro att man kan lägga ner träning, träning och åter träning och bara ta ut en hund för att leta reda på en hund om året som är försvunnen.

Enligt henne tar det lång tid år att utbilda en hund till en riktigt bra ID-hund och inget som ska skyndas på, utan arbeta kontra lång erfarenhet är vad som behövs.

Jag har också en bekant med en "riktig" ID-hund, och hen är också förtvivlad över alla knäppgökar som har kapat titeln.

Tack och lov är ekipaget såpass etablerat här nu, så det är inte så många andra som blir tillfrågade.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 666
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp