Idag är jag gnällig värre

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare MHelena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 240
Sv: Idag är jag gnällig värre

Visst är ryttarmärken bra att dela in grupperna i . Det är ett måste att ha mål med varje grupp.
Jag uppfattar TS att en elev i gruppen inte håller samma nivå som de andra , men instruktören tycker att elevern hänger med eftersom hon är tuff och framåt. I början av terminen kanske nivån är lite ojämn , men med en bra instruktör och med rätt hästar till denna elev är hon säkert ikapp de andra om någon månad. Om hon hindrar övriga elever att utvecklas och gruppen från att nå sitt mål tycker jag givetvis att hon borde omplaceras i en lättare grupp.

kl

tack gode gud för man är privatryttare :rofl:

Hej hej...TS här :D

Skapade tråden - hade tålamodet att vänta "HELA EN !! "dag för att se om det fanns någon respons på mitt dilemma...och OJ :eek: vi är tydligen inte ensamma och ridskolan var inte den enda som "arbetar/ omstrukturerar grupperna" på detta vis.....

Kan meddela att vi bytte ridskola - och att vi är M Y C K E T nöjda med den nya. Visserligen ligger den två mil längre bort men lektionstiden är nu mer 60 minuter mot tidigare 40 minuter och till en lägre kostnad mot vad vi tidigare betalade. Det är även som natt och dag i undervisningen - till det positiva.

Vad det gäller min brors dotter så har hon ägnat hela höstlovet till extra ridlektioner för att hålla jämn takt med de övriga i gruppen - hon har även påtalat att hon vill byta grupp, för hon upplever det som att hon inte passar in och kan lika mycket (de vet inte om våra funderingar och tankegångar)

Vi hoppas att vår ponny får börja komma igång igen efter 6 månader konvalecens (hovbensfraktur), då kan vi fortsätta med privatlektioner som vi kombinerade med ridskola tidigare och målet är att skippa ridskolan helt efter nästa termin.

TACK TACK TACK ALLA FÖR ERA SVAR

/ Mvh MHelena

Kul att det löste det sig för er.
För att göra eran gamla ridskola bättre tycker jag att ni ska kontakta dem och meddela varför ni bytt och tala om bristerna i deras verksamhet.HOPPAS PÅ ATT DE KAN TA TILL SIG KRITIKEN OVH BÄTTRA SIN UNDERVISNING.

Kul att läsa alla inlägg om ridskolegrupper. Som liten red jag på ridskola, sen bara privat (medryttarhästar mest), lite uppehåll och nu privat (egen häst), men har oxå provat en termin på en "vanlig svensk ridskola" för att som jag tänkte få rida lite olika typer av hästar och förbättra min egen ridning. Det är en märke 4 grupp, men den känns lite för lätt tyvärr, tycker inte att det är bortkastade pengar, men nån stans känns det som att jag får mer utav att rida min egen häst. Vet inte om jag ska fortsätta, ska höra med ridläraren om det finns nån svårare nivå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka