Idag damp beskedet från FK ned i brevlådan

Samtidigt gör det mig så oerhört sorgsen, hur många utsatta går under i processen? Hur många överlever 8 månader utan inkomst o har kvar sitt ägandes hus?
Nu är jag ingen @MacGyver o är inte speciellt händig, även om jag var det när jag var yngre, men hur överlever folk när de tröskas genom systemet?
 
Samtidigt gör det mig så oerhört sorgsen, hur många utsatta går under i processen? Hur många överlever 8 månader utan inkomst o har kvar sitt ägandes hus?
Nu är jag ingen @MacGyver o är inte speciellt händig, även om jag var det när jag var yngre, men hur överlever folk när de tröskas genom systemet?

Jag var utan ersättning 10 månader pga någon på FK tabbat sig med något papper.
Jag fick förvisso det retroaktivt. Och jag fick låna pengar av min pappa. Så jag klarade mig.

Men även jag tänkte samma: tänk de som inte har någon att låna av och kanske dessutom har barn.
Hemskt att sånt sker!
 
Nu får ni sluta innan hushållspappret tar slut!
:heartheart:heart
Tack alla för att ni finns o för att ni funnits under hela processen.
:bow:

Jag har nog inte insett magnituden av beslutet riktigt ännu, är något överväldigad. Nu kan jag tänka ekonomi igen o anställa en doggywalker!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
840
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 050
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 551
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp