Idag damp beskedet från FK ned i brevlådan

Samtidigt gör det mig så oerhört sorgsen, hur många utsatta går under i processen? Hur många överlever 8 månader utan inkomst o har kvar sitt ägandes hus?
Nu är jag ingen @MacGyver o är inte speciellt händig, även om jag var det när jag var yngre, men hur överlever folk när de tröskas genom systemet?

Samtidigt gör det mig så oerhört sorgsen, hur många utsatta går under i processen? Hur många överlever 8 månader utan inkomst o har kvar sitt ägandes hus?
Nu är jag ingen @MacGyver o är inte speciellt händig, även om jag var det när jag var yngre, men hur överlever folk när de tröskas genom systemet?

Jag var utan ersättning 10 månader pga någon på FK tabbat sig med något papper.
Jag fick förvisso det retroaktivt. Och jag fick låna pengar av min pappa. Så jag klarade mig.

Men även jag tänkte samma: tänk de som inte har någon att låna av och kanske dessutom har barn.
Hemskt att sånt sker!

Nu får ni sluta innan hushållspappret tar slut!
:heart:heart:heart
Tack alla för att ni finns o för att ni funnits under hela processen.
:bow:

Jag har nog inte insett magnituden av beslutet riktigt ännu, är något överväldigad. Nu kan jag tänka ekonomi igen o anställa en doggywalker!

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Fille
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag... 5 6 7
Svar
127
· Visningar
23 115
Senast: Stereo
·
Skola & Jobb Jag har ett litet dilemma här nu som det skulle vara bra om ni kloka bukisar kunde ge mig lite input. Jag står mest still och stampar... 2
Svar
21
· Visningar
2 136
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka