Idag för 30 år sen

Jag minns att jag var nervös. Att flickan som borstade hästen verkade så kunnig och världsvan. Kanske var hon lite ledsen också, att hennes häst flyttade till en snorunge som inte verkade veta nåt.

Vilket jag inte gjorde. Jag hade ridit på ridskolan i tre år, kunde rida hjälpligt i alla gångarter, hoppa lite och göra nån skänkelvikning. Tror att jag tagit märke II också.

Men jag kunde inget om skötsel, foder, vård. Ingenting om träningsplanering eller persedelvård.

Men hästen tog sig in i mitt hjärta och även om det var många jobbiga år framåt innan jag faktiskt kunde rida henne bra, så var hon min bästa vän i alla lägen. Så mycket fel jag gjorde med den stackaren. I fyra års tid var hon enda hästen också, tills hon fick ett föl.

Älskade Habina, jag vore ingenting idag utan din vägledning. :heart Önskar så att vi fått mer än de 11 år vi fick tillsammans.

IMG_4442.jpeg
 

Jag minns att jag var nervös. Att flickan som borstade hästen verkade så kunnig och världsvan. Kanske var hon lite ledsen också, att hennes häst flyttade till en snorunge som inte verkade veta nåt.

Vilket jag inte gjorde. Jag hade ridit på ridskolan i tre år, kunde rida hjälpligt i alla gångarter, hoppa lite och göra nån skänkelvikning. Tror att jag tagit märke II också.

Men jag kunde inget om skötsel, foder, vård. Ingenting om träningsplanering eller persedelvård.

Men hästen tog sig in i mitt hjärta och även om det var många jobbiga år framåt innan jag faktiskt kunde rida henne bra, så var hon min bästa vän i alla lägen. Så mycket fel jag gjorde med den stackaren. I fyra års tid var hon enda hästen också, tills hon fick ett föl.

Älskade Habina, jag vore ingenting idag utan din vägledning. :heart Önskar så att vi fått mer än de 11 år vi fick tillsammans.

Visa bifogad fil 130178
Har er historia varit med som en serie i Min häst? ☺️
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 208
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Zpunk
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp