Idag var jag med om nått skoj ...!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Sudd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 070
S

Sudd

Satt vid pollens hage och fikade lite, han låg och småslumrade i solen, han brukar alltid göra det på förmiddagen...helt utslagen..!!
Plötsligt börjar han gnägga och mullra, och frambenen rycker och knycker....först blev jag livrädd...HJÄLP hästen dööör ! Gick fram till honom och ropade lite försiktigt på han, såg att ögonen var helt stängda..Han SOV.!!! :angel: Han vaknade efter ett par minuter när hästen bredvid sparkade i vattentunnan...
Men man undrar just vad han drömde för nåt ?!?!?
Nån som varit med om liknande.??

Hästar måste ju ligga ned och såva för att få rin REM sömn/dröm sömnen, så hästen lär ha drömt,, undra vad de drömmer om ??

Min sambo

skulle sova i stallet inför fölningen för något år sedan.
Sova kunde han glömma eftersom valacken drömde en hel del. Han "travade" liggandes och viftade ideligen med svansen som dunkade i väggen. Detta och stoets stönande (ej fölstönande, hon gör så ändå) gjorde att det inte blev någon sömn för sambon.....Han var rätt trött innan pållan fölade flera dygn senare.

:rofl:

Ja, det där är sannerligen kul. Har också varit med om det.

Hej!
Jag har varit med om det! Visst är det sött! Jag vet, när jag jobbade på travet, så hade vi en häst... Alltid efter lunch tog han sig en sovstund. Å gick man förbi hans box så låg han ner, raklång, å sparkade lite med benen... Å SNARKADE! :rofl: Han va så söt den lille. Han sov sådär varje dag, alltid efter att dom kommit in på lunch å fått mat. Å vi stallpersonal gick å åt. Å när man kom tbx hörde man snarkningar från Chillis box! :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka