Identifiera lukt

Jamtland

Trådstartare
Har sedan ett par månader fått problem med en äcklig lukt i badrummet, från början luktade det bara ibland, nu luktar det hela tiden fast mer eller mindre. Bor i hus som vi köpte i oktober förra året.

Det luktar inte mögel och det luktar inte riktigt avlopp heller och vi kan inte hitta varifrån det kommer. Det finns ingen öppning in under huset sä vi kan inte titta på något enkelt vis.

Vem ringer man för att få hjälp att identifiera varifrån och VAD det är som luktar?!

Har sedan ett par månader fått problem med en äcklig lukt i badrummet, från början luktade det bara ibland, nu luktar det hela tiden fast mer eller mindre. Bor i hus som vi köpte i oktober förra året.

Det luktar inte mögel och det luktar inte riktigt avlopp heller och vi kan inte hitta varifrån det kommer. Det finns ingen öppning in under huset sä vi kan inte titta på något enkelt vis.

Vem ringer man för att få hjälp att identifiera varifrån och VAD det är som luktar?!

Tror du det kan vara en fuktskada ändå? Du kanske borde ringa ut ett byggföretag med fuktmätare som kan kolla upp det?

Tror dbörjar kan vara en fuktskada ändå? Du kanske borde ringa ut ett byggföretag med fuktmätare som kan kolla upp det?
Jag har ingen aning om vad det är som luktar men det börjar väl luta åt fuktskada. Det är alltså byggföretag man ringer då?

Död mus? Det luktar en hel del, speciellt nu i rötmånadstider.
Kolla med ditt försäkringsbolag, många har avtal med bygg/sanering/skadedjursföretag som alla kan (nåja, de flesta) hjälpa till med lukt och luktsanering.

Jag har ingen aning om vad det är som luktar men det börjar väl luta åt fuktskada. Det är alltså byggföretag man ringer då?

Kolla i förstahand med försäkringsbolaget, ifall dom kan hjälpa till. Men ja, annars funkar det med bygg/saneringsföretag med fuktmätare.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
879
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 520
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 124
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka