Sv: Idioter!

Om de kör i 100, så anmäl dem. Snappa upp reg. nummret.
Samma sak borde man ju kunna göra om de kör för fort och skrämmer hästen?

Man borde ha med sig en sopkvast med en spik längst ut och räka peta ut den lite för mycket när dårarna kör förbi.. :devil:
:angel:

Tkr jag med men när dom kör i 100 så hinner man inte alltid snappa upp reg.nummret speciellt inte om hästen börjar dumma sej :/

För vanliga bilister så tycker jag nog de kan sakta ner en aning, MEN den ryttare o häst som inte pallar trafiken bör där ej vara. Litar hästen o ryttaren på varandra borde det inte vara något större problem med trafiken.Hästen/ryttaren kanske skrämmer upp varandra i onödan. Göra reklam för sin sport gör man bäst med en häst som visar sig trygg för allmänheten. En häst som studsar mellan dikena o sticker iväg för "vanliga"fordon är både fara för ryttaren o bilisten.

Större traktorer, skogsmaskiner, bussar o lastbilar kan jag väl ha viss förståelse för att det kan bli obehagligt, men ofta känns det som att hästarna egentligen inte är rädda utan de bara "vill" ha något att skutta iväg för. Och det tillåter kanske en del ryttare o en del icke hästen för. Men jag skäms hur som helst om min häst "helt pltötsligt" skulle bli blir rädd för en av timmervagnarna som åker förbi .För jag vet ju att hon inte är ett dugg rädd egentligen o normala dagar inte bryr sig ett skit om dem. Ren trams TROR jga av ren överskottsenergi.

Kanske är jag lite vinklad i mina tankar men jag är trött på att höra busschaffisarna gnälla om att hästarna ej ska vara i trafiken. Detta gnäller de ju om pga att de ekipage de sett inte klarat ut situationerna önskvärt. Önskar dessa busschauförrer kunde åka förbi mig när jag rider så får de se att det kan gå bra!

Vore ju kul om bilister o hästekipage ,mfl fungerade i harmoni i trafiken, men i dagens effektiviserade o stressiga samhälle verkar ingen hinna tänka över en del konsekvenser av ex sina hastigheter med bilen, deras hästar som är rädda eller flamsar o kan i samband med de "farliga" bilisterna skapa hemska olyckor.

nu var det ju inte riktigt detta som tråden handla om. klart min häst är trafikvan, till 99 % ! en häst kan aldrtig vara 100 % säker, alltidng kan hända. men det tråden handla om i detta fallet var att de kör som dårar på en väg som de inte ens FÅR köra på !

Ja, folk kör verkligen som tattare på dendär vägen :crazy: Jag förstår inte hur de vågar köra så fort, det går ju en ridväg som ligger i en 90graders vinkel till vägen också, de har ju inte en chans att se om det kommer ut en häst där eller inte...

Vi borde nästan fylla på det där fartguppet och göra det större igen. Och göra ett likadant på andra sidan gården.

ja lätt, ngt borde vi göra. eller stoppaalla bilar som kommer of råga vart dem ska, för man får ju bara köra där ifall man ska till gården, o tror inte alla ska till börje ? :smirk:

ja men eftersom det finns LAGAR, och eftersom lagar är till för att följas så måste vi (hästfolket) protestera, eller har jag fel? Vafan kommer det en bil i 100 på 70 väg rid ut mitt ivägen, sträck ut hande, gör stopptecken. Ska vi bara tillåta att dom gör hur som helst? Vilka var här först? Hästen eller Bilen?

sant ! håller med dig, bilister! sakta ner, det är ändå dem som åker på det. eller?
okej, jag bryr mig inte alls om deras bil, utan bara om hästen/hästarna, om dem skulle bli skadade eller skrämda för livet :crazy:

Jag brukat alltid ställa mig mitt på vägen om en fartdåre kommer. Om h*n tycker om gasen så mycket så fasiken ska han få köra på oss om det är så! Idioter finns det många där ute!

Jag brukat alltid ställa mig mitt på vägen om en fartdåre kommer. Om h*n tycker om gasen så mycket så fasiken ska han få köra på oss om det är så! Idioter finns det många där ute!

ja är lite för feg för att ställa mig mitt i vägen o riskera en pålle som inte ens e min ^_^

Ja jag är gansak feg jag med. Men de brukar ha vett i skallen och stanna :p tror inte de vill ha det på sitt samvete att de kört på någon människa plus häst för att de tyckte om gasen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka