Bukefalos 28 år!

Idiotiska män!

Nej, man vet ju inte vad de kan ta sig till när de springer omkring i sömnen.

Nej, det kan nog vara bra att noga informera eventuell arbetsgivare också så att de kan vidta skyddsåtgärder på arbetsplatsen och undvika situationer som kan vara farliga för personal och kunder.

Det finns nog en hel del som samhället kan se till att göra - som gör att det blir mindre attraktivt att hävda sig sjuk i huvudet.
 
Alltså, jag är man men jag fattar liksom inte hur man är funtad om man beter sig som pervot gjorde, för i mina ögon är han ett äckelpervo.

Jag tänker att det inte är några "äckelpervon" det handlar om utan killen next door. En del av att bortförklara mäns beteende tycker jag ligger i att särskilja sådana här händelser från något som Vanliga män gör. Tycker snarare vi ska se problemet som att det är en vanlig man som gör saker som är vanliga bland män.

Och för att direkt svara på "Inte alla män!": Med det självklart inte sagt att alla män beter sig såhär men det är alltför vanligt för att avfärda som en enskildhet tycker jag.
 
För de individer som "drabbas" av denna form av problem borde väl skyddsskäl kunna motivera antingen fotboja eller inspärrning på mentalsjukhus. Vi kan liksom inte ha sådana störda typer springandes ute på våra gator.

Det är givetvis fruktansvärt att det verkar som det satts i system att skylla på somnambulism i våldtäktsmål men jag förstår inte ditt resonemang. Jag har haft en nära vän som haft vad jag tror är somnambulism under en tid då han var djupt deprimerad, hade ångestattacker, sömnparalys o.s.v. Han berättade då att han hade vaknat under "akten" då hans flickvän trott han var vaken en gång. Efter det så ville han inte sova i samma säng som henne. Jag förstår ärligt talat inte hur fotboja, inspärrning eller mentalsjukhus hade hjälpt honom eller henne i det läget.
 
Det är givetvis fruktansvärt att det verkar som det satts i system att skylla på somnambulism i våldtäktsmål men jag förstår inte ditt resonemang. .

Nej, det bästa är såklart om vi omedelbart kan ta bort möjligheten att frias för att man hävdar somnambulism i våldtäktsmål. 100% agree.

I annat fall är samhället hjälpt av att potentiella förövare är medvetna om att utnyttjande av det kryphålet sannolikt medför enorma negativa konsekvenser, även om man skulle frias från själva våldtäkten.
 
Det finns nog en hel del som samhället kan se till att göra - som gör att det blir mindre attraktivt att hävda sig sjuk i huvudet.
Den där aspekten av det förundrar och förvirrar mig på flera sätt.

Det är till att börja med fullt begripligt att den man som våldtagit en kvinna inte vill stå för det och då skyller på allt möjligt. Men genom att skylla på sjukdom, framställer sig ju personen själv som mindre tillförlitlig.

Dessutom möter man ju - inte minst bland mindre nyanserade personer - rätt ofta tillmälen eller omdömen om andra i stil med "den sjuka jäveln". Det uttrycket antyder ju att den sjuke personen visserligen begår sjuka handlingar, men inte att sjukdomen ursäktar dessa handlingar. Eller, jag uppfattar det så eftersom ordet "jäveln" pekar på att handlingen inte är ursäktad.

Dessutom finns det ju - inte minst bland mindre nyanserade personer - ofta ett slags förakt mot svaghet, även det fångas in av uttrycket "den sjuke jäveln". Att då hävda att man själv är sjuk, är ju att göra sig själv svag på ett sätt värt att förakta.

Jag får inte ihop det?
 
Jag tänkte samma sak. Eller är det en så lömsk sjukdom som bara kommer plötsligt och akut utan symptom innan?

Det finns nog en hel del som samhället kan se till att göra - som gör att det blir mindre attraktivt att hävda sig sjuk i huvudet.

Jag tror inte att de ser sig som det minsta sjuka i huvudet. Somnambulism verkar vara det senaste bland kreativa försvarsadvokater, efter att möjligheterna att skylla på hennes klädsel eller att han inte förstod att hon inte ville verkar börja bli uttömda.

Och det synkar ju dåligt med att det ofta verkar svårt för målsägare att hävda att de var i tillräckligt försvarslöst tillstånd för att det ska räknas som våldtäkt. "Jag sov men är säker på att han våldtog mig" är sannolikt inte särskilt gångbart.
 
Han skrev ett sms till mig igår kväll igen men jag ignorerade honom. Nu erbjöd han mig att låna hans dusch när jag har behov av en, men jag har en egen i hästbussen så jag tackade givetvis nej. Haha
 
Det är givetvis fruktansvärt att det verkar som det satts i system att skylla på somnambulism i våldtäktsmål men jag förstår inte ditt resonemang. Jag har haft en nära vän som haft vad jag tror är somnambulism under en tid då han var djupt deprimerad, hade ångestattacker, sömnparalys o.s.v. Han berättade då att han hade vaknat under "akten" då hans flickvän trott han var vaken en gång. Efter det så ville han inte sova i samma säng som henne. Jag förstår ärligt talat inte hur fotboja, inspärrning eller mentalsjukhus hade hjälpt honom eller henne i det läget.

Det svenska samhället har ju förlorat allt sunt förnuft i dessa frågor. Folk ska inte ligga i samma säng om de inte har ett förhållande.
 
Jag tror inte att de ser sig som det minsta sjuka i huvudet. Somnambulism verkar vara det senaste bland kreativa försvarsadvokater, efter att möjligheterna att skylla på hennes klädsel eller att han inte förstod att hon inte ville verkar börja bli uttömda.

Och det synkar ju dåligt med att det ofta verkar svårt för målsägare att hävda att de var i tillräckligt försvarslöst tillstånd för att det ska räknas som våldtäkt. "Jag sov men är säker på att han våldtog mig" är sannolikt inte särskilt gångbart.

Det är inget konstigt att ha sex i sömnen. Har haft det flera gånger själv fast då har det förvisso varit ömsesidigt gillande.
 
Jag tror inte att de ser sig som det minsta sjuka i huvudet. Somnambulism verkar vara det senaste bland kreativa försvarsadvokater, efter att möjligheterna att skylla på hennes klädsel eller att han inte förstod att hon inte ville verkar börja bli uttömda.

Och det synkar ju dåligt med att det ofta verkar svårt för målsägare att hävda att de var i tillräckligt försvarslöst tillstånd för att det ska räknas som våldtäkt. "Jag sov men är säker på att han våldtog mig" är sannolikt inte särskilt gångbart.
Jag tror givetvis inte heller att de är sjuka på riktigt, men att hävda att man varit frisk och sedan plötsligt våldta någon på grund av sjukdom är så dumt att jag baxnar.
För att inte tala om förnedrande för offret. Det måste vara hemskt att höra någon komma med så dumma ursäkter för att kunna slingra sig.
 
Jag tror givetvis inte heller att de är sjuka på riktigt, men att hävda att man varit frisk och sedan plötsligt våldta någon på grund av sjukdom är så dumt att jag baxnar.
För att inte tala om förnedrande för offret. Det måste vara hemskt att höra någon komma med så dumma ursäkter för att kunna slingra sig.
Ja det tror jag också. Tänk att sitta i rätten mittemot sin våldtäktsman och höra honom påstå att han sov.
 
Det svenska samhället har ju förlorat allt sunt förnuft i dessa frågor. Folk ska inte ligga i samma säng om de inte har ett förhållande.

Just det "sunda förnuftet" har det svenska 1800-talssamhället med varm hand lämnat över till dig att dö med i tysthet med dina ultrakonservativa vänner, så kan vi andra leva med lite mindre moralpanik.

Snacka om extremism.
 
Just det "sunda förnuftet" har det svenska 1800-talssamhället med varm hand lämnat över till dig att dö med i tysthet med dina ultrakonservativa vänner, så kan vi andra leva med lite mindre moralpanik.

Snacka om extremism.

Var nu inte så tröttsamt svensk och normativ.
 
Jag hoppas innerligt att du inte har några döttrar som du läser godnattsaga för.
I deras sängar.
För att sedan somna och inte veta vad du gör.

Jag har en dotter. Jag beter mig i sömnen som jag beter mig i allmänhet så hon kan vara lugn.

Jag tvivlar på att det finns människor som inte agerar i sömnen. Om folk nu inte har sex med sin partner så lär de åtminstone kramas.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 932
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 160
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp