IE eller Firefox?

MissFideli

Trådstartare
Funderar på att byta, men har ingen erfarenhet av Firefox utan har varit trogen IE-användare.

Använder Vista HomePro.

Sv: IE eller Firefox?

Ladda ner Firefox och testa. :idea:

Gillar du inte FF är det ju bara att gå tillbaka till IE. Personligen föredrar jag Firefox framför andra webbläsare, och en stor del i varför är nog den stora mängd av add-ons som finns tillgängliga. Praktiskt värre.

Dessutom följer Firefox webbstandarder, vilket IE inte alltid gör, och det underlättar enormt för de som bygger hemsidor. Om IE inte fanns eller följde webbstandarderna ordentligt, skulle säkert tiden det tar att bygga en hemsida kunna fortkortas med hälften.

Firefox sägs också vara säkrare än IE om du använder Windows.

Jag använder numera Firefox och är nöjd, inte minst för att det inte segar ner min dator, vilket IE gör.

Firefox är bättre och säkrare än IE. Jag vet inte hur det är med de nyare IE, men allt Microsoft gör har ju en tendens att läcka som ett såll genom alla sina säkerhetshål....

upptäckte häromdagen att jag hade firefox på min nya dator och inte IE ..då hade jag surfat på den i två dagar..så uppenbart är det väldigt likt iaf för en amatöranvändare ;)

Var är det som är så underbart med Safari? Jag har inte förstått tjusningen, så jag kör Firefox på min Mac.

Nja... vi är ju alla olika... jag har svårt att säga vad som just gör att jag älskar Safari så...men jag känner mig hemma med den.... och den är snabb.
Tur att det finns något för oss alla.....

Jeg synes Firefox er langt mer anvendelig enn IE (dog også fordi jeg kjører Linux, og IE ikke er noe alternativ, uten at det er noen nedtur). Hvis du er i tvil om å bruke Firefox pga at noen sider vises dårlig i Firefox, kan du laste ned en plug-ins som heter IE tab for Firefox, så kan du få en tab til å oppføre seg som IE i tilfeller hvor du trenger det. Er dette sider du ofte er innom, kan du definere at det og det domenet alltid skal vises som IE tab.

Jag tänker hålla mig kvar på Windows Vista, är nöjd med den systemet. Och egentligen har jag inga direkta klagomål på IE heller, förutom nu när mitt hänger sig 5-10 ggr/dag. Såg lite länkar på olika teman man kan ha på FF och det verkar ju jättekul :D
Kanske ska ta hem och testa. Tar det mycket plats?

Nu har jag tagit hem Firefox. Hur gör jag för att kunna se på filmer på t.ex YouTube? Försöker ta hem senaste Flash, men det händer inget.

Jag har vista home basic och IE jäklades som satan för mig så jag har kört Firefox över ett år. Fungerar mycket bättre.

Nu ska jag försöka lägga om och rensa min dator lite och det blir firefox sedan oxå. :)

*KL*

Jag använder jämt Firefox.
Enda nackdelen jag har märkt med det är att one.com inte funkar i det och att vissa delar av SKK inte heller funkade tidigare.
Men nu funkar SKK och jag arbetar inte längre med one.com så för mig är bekymrena ur världen! :p

Jag har använt Firefox i säkert 2-3 år åtminstone och jag ångrar inte en enda dag att jag gör det, mycket snabbare och trevligare än IE.

Använder Firefox nu och är sådär nöjd. Dom röda kryssen vid ickefungerande bilder är ju borta, så man ser inte om det finns sånna bilder. Nått som märks när man tittar i trådar där folk lagt ut bilder från bilddagboken. Med IE ser man att det ska vara en bild där, och kan således kolla om det är just bilddagboken. Och i så fall öppna den. Försökte öppna en sån i Firefox och det hjälpte inte, var tvungen att använda IE då.

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
997
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka