If it´s yellow, let it mellow....

Fast själva urinet tycker jag är äckligt, så är det kvar i toan är det rätt vidrigt i sig.
Ja vi ha tydligen alla våra svårigheter med olika saker. Jag tycker inte kiss är något direkt äckligt, har blivit kissad på av både bebisar och djur och spillt ut mitt eget över handen när jag skulle ta urinprov. Det är för mig, inte mycket att uppröras över utan tänker mer att det är tur det finns tvål och vatten.
 
Jag har inte det minsta smutsig toalett, men mitt kiss och mina barns luktar efter några timmar (inte gjort empiriska studier på hur lång tid det tar, men glömmer nån att spola på kvällen så stinker det på morgonen). Men vi kanske har fel på vårt kiss?
Att det luktar urin 12 timmar senare känns kanske inte helt konstigt. Men stinker det verkligen? Det är inte så att det bara luktar? Viss skillnad.
 
Ja vi ha tydligen alla våra svårigheter med olika saker. Jag tycker inte kiss är något direkt äckligt, har blivit kissad på av både bebisar och djur och spillt ut mitt eget över handen när jag skulle ta urinprov. Det är för mig, inte mycket att uppröras över utan tänker mer att det är tur det finns tvål och vatten.
Låter som en avslappnad attityd. 👍
 
Nä spolar inte alltid efter kiss (hemma). Barnet spolar både före (även om det är ”rent” ) och efter så det går väl lite på ett ut vad gäller att spara på vatten 🤷‍♀️
 
Att det luktar urin 12 timmar senare känns kanske inte helt konstigt. Men stinker det verkligen? Det är inte så att det bara luktar? Viss skillnad.
Jag vet inte vad definitionen av stinker är, men det luktar riktigt, riktigt illa. Så illa att mina barn vägrar gå på den toaletten om det händer. Jag vet som sagt inte hur lång tid det tar innan urin börjar lukta, men är inte sugen på att testa.

önskar också btw att jag hade för vana att sova 12 timmar… eller nåt :) snackar nog snarare halva tiden lite drygt.
 
Jag gissar att det hanteras utomhus med bättre ventilation än i badrum, men vad vet jag, har inte testat. Tror ändå få går runt inomhus och kissar i blomkrukorna, eller?
Jag tror att få sätter sig på huk över sin vattenkanna.
Så på nåt automagiskt sätt måste urinet hanteras innan det är färdigblandat och klart för bevattning.
 
Ja vi ha tydligen alla våra svårigheter med olika saker. Jag tycker inte kiss är något direkt äckligt, har blivit kissad på av både bebisar och djur och spillt ut mitt eget över handen när jag skulle ta urinprov. Det är för mig, inte mycket att uppröras över utan tänker mer att det är tur det finns tvål och vatten.
Har inte heller kiss högt på min äckelskala, det är ju en rätt ren produkt.

Vi hade en laboration i skolan där vi skulle dricka olika saker och sedan analysera vår egen urin med vissa tidsintervall efter det. Så hela min gymnasieklass kom till skolan en dag med fyra fyllda burkar var som fick stå i väntan på eftermiddagens biologilektion. :D
 
Spolar också. Här är vi slösaktiga och använder inte ens snålspol-knappen, för toaletten gick inte att hålla rent alls utan blev avlagringar i när vi försökte när toaletten var ny.
 
Jag skulle helst ha ledningar så att jag kunde spola toaletten med gråvatten, men det finns ju inte i Sverige. Kanske om jag har eget hus nån gång.

Om jag är uppe på natten och kissar spolar jag inte, för att inte väcka barn. Det händer att vi kissar flera i rad utan att spola mellan, men om det ska stå längre spolar vi. Fast det känns osm onödigt slöseri på finfint dricksvatten tycker jag.
 
Jag spolar alltid men ibland kan både jag och sambon strunta i det om vi ska kissa direkt efter varandra, typ på morgonen när båda stiger upp samtidigt och toalettlocket knappt hinner stängas innan nästa ska sätta sig. Det finns ingen eko-spolning på vår toalett utan det är hela tanken eller inget när man spolar, ganska slösaktigt att spola ut två tankar direkt efter varandra bara för lite kiss som ändå inte skulle blivit stående.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp