If it´s yellow, let it mellow....

Har inte heller kiss högt på min äckelskala, det är ju en rätt ren produkt.

Vi hade en laboration i skolan där vi skulle dricka olika saker och sedan analysera vår egen urin med vissa tidsintervall efter det. Så hela min gymnasieklass kom till skolan en dag med fyra fyllda burkar var som fick stå i väntan på eftermiddagens biologilektion. :D
Vad coolt! En sådan laboration hade jag tyckt var himla intressant! :D

Jag är känslig för lukter, men tycker inte att mitt kiss som stått några timmar under natten ens luktar lite när jag kommer sedan och ska kissa igen. Självklart luktar det väl lite kiss om man öppnar locket och stoppar ner huvudet i toan och sniffar, men inget störande om man låter bli och bara beter sig normalt. Och jag är ändå kort ;) :D
 
Vad coolt! En sådan laboration hade jag tyckt var himla intressant!
Den var lärorik på flera sätt, hade en väldigt bra biologilärare.
Handlade om att man häller i sig mycket av något surt, eller basiskt, eller salt, eller massvis av bara vatten. Och sedan kollar man hur snabbt kroppen gör sig av med överflödet och balanserar sin interna kemi. Den hade fixat merparten på en timme och nästan allt på två timmar.
 
Vad coolt! En sådan laboration hade jag tyckt var himla intressant! :D

Jag är känslig för lukter, men tycker inte att mitt kiss som stått några timmar under natten ens luktar lite när jag kommer sedan och ska kissa igen. Självklart luktar det väl lite kiss om man öppnar locket och stoppar ner huvudet i toan och sniffar, men inget störande om man låter bli och bara beter sig normalt. Och jag är ändå kort ;) :D
Du kanske har ovanligt luktfritt kiss? Intressant också att du antyder att vi andra som tycker det luktar beter oss onormalt och stoppar huvudet i toaletten. För din information behöver man inte bete sig så hemma hos oss, det räcker att glänta på toalettdörren. Och då är jag inte ens överdrivet luktkänslig.
 
Som uppvuxen med potta hos mina morföräldrar när det bara fanns toalett på entréplan och ingen på vinden tycker jag inte att nattstånden urin är äcklig per se, men jag vill inte att den gemensamma toaletten på jobbet är ospolad när jag ska använda den.

Vad det gäller guldvatten så finns det vattenkannor som även är pottor så man kan kissa direkt i dem och sedan späda med vatten. Koncentrerad urin är inte bra att vattna med. https://www.guldkannan.se/sv-SE/guldkannan-41941202

1632927495125.png
 
Du kanske har ovanligt luktfritt kiss? Intressant också att du antyder att vi andra som tycker det luktar beter oss onormalt och stoppar huvudet i toaletten. För din information behöver man inte bete sig så hemma hos oss, det räcker att glänta på toalettdörren. Och då är jag inte ens överdrivet luktkänslig.
Nej, jag tror jag har helt normalt kiss, men låter det ju inte stå i många timmar heller. Skulle absolut inte göra det med tex morgonurin som ju är lite mer koncentrerat, men att låta urinen stå 1-3 timmar har jag svårt att se skulle lukta så hemskt att man inte ens vill använda toaletten, om den städas på vettigt vis och man inte kissar en massa utanför (det är det som gör att skoltoaletter luktar ibland).

Och "att jag antyder...", tja, se på det så här, min reaktion var kanske lite för att reaktionen från motsatt håll har varit "Gud vad ÄCKLIGT att inte spola efter sig". Så man kanske kan säga så att du och ni andra som tycker att det luktar behöver ju inte ta åt er för att jag skämtade till det lite över att det inte luktar hemma hos mig, så tar jag inte åt mig över att vissa här tycker att jag är äcklig som inte alltid spolar efter mig varendaste en gång jag varit uppe och pinkat på natten, vilket kan vara flera.
 
Nej, jag tror jag har helt normalt kiss, men låter det ju inte stå i många timmar heller. Skulle absolut inte göra det med tex morgonurin som ju är lite mer koncentrerat, men att låta urinen stå 1-3 timmar har jag svårt att se skulle lukta så hemskt att man inte ens vill använda toaletten, om den städas på vettigt vis och man inte kissar en massa utanför (det är det som gör att skoltoaletter luktar ibland).

Och "att jag antyder...", tja, se på det så här, min reaktion var kanske lite för att reaktionen från motsatt håll har varit "Gud vad ÄCKLIGT att inte spola efter sig". Så man kanske kan säga så att du och ni andra som tycker att det luktar behöver ju inte ta åt er för att jag skämtade till det lite över att det inte luktar hemma hos mig, så tar jag inte åt mig över att vissa här tycker att jag är äcklig som inte alltid spolar efter mig varendaste en gång jag varit uppe och pinkat på natten, vilket kan vara flera.
Jag fattar inte vad städning har med det hela att göra? Om jag hade ett utanförkissat och ostädat badrum skulle det ju inte sluta lukta bara för att jag spolar.
Och jag har noll synpunkter på vad nån annan gör med sin avföring hemma hos sig. Jag föredrar att folk spolar hemma hos mig (även om jag så klart inte blir arg om nån glömmer) och på offentliga toaletter.

Tror frekvensen på toalettbesök kan påverka, jag går aldrig på toaletten med mindre än 3 h mellanrum :)
 
Upprörs man inte av ruttna lamm som faller isär i slajmiga bitar när man plockar dem ur en tacka, så äcklas man heller inte av kiss och annat, men spolar i toaletten när den använts? Det gör jag, men inte pga äckel av något slag då och spolar gör man med locket stängt!
 
Hemma alltså, och om jag inte har nåt besök.

Detta vill jag också lägga till! Sover jag borta spolar jag givetvis och när vi bara hade en toalett spolade jag även nattetid när bonusdottern var på besök. Min man går aldrig upp på toa på natten och störs således inte av att jag struntar i spolandet ibland.
 
Samma här. Bor i lgh och tänker på att grannarna inte behöver störas i onödan...

Om jag druckit mkt så det i princip är vatten som kommer ut, så kan jag låta det vara. Hemma alltså, och om jag inte har nåt besök. Annars spolar jag alltid.

Ja självklart spolar jag direkt överallt förutom just hemma (när vi inte har besök).
 
Detta vill jag också lägga till! Sover jag borta spolar jag givetvis och när vi bara hade en toalett spolade jag även nattetid när bonusdottern var på besök. Min man går aldrig upp på toa på natten och störs således inte av att jag struntar i spolandet ibland.
Detta, jag spolar också när jag är hos någon annan och nattetid är det liksom bara jag som går på toa. Vaknar jag kl 4 och pinkar så känns det onödigt att spola när jag ska upp kl 5/6 och innan jag ens hunnit väcka barnen kommer ha satt min fot på toa och kissat en gång till. Det är jag och sedan är det... tja, jag igen och den enda som lider är jag. Har vi besök spolas det alltid, även på natten.
 
Jag fattar inte vad städning har med det hela att göra? Om jag hade ett utanförkissat och ostädat badrum skulle det ju inte sluta lukta bara för att jag spolar.
Och jag har noll synpunkter på vad nån annan gör med sin avföring hemma hos sig. Jag föredrar att folk spolar hemma hos mig (även om jag så klart inte blir arg om nån glömmer) och på offentliga toaletter.

Tror frekvensen på toalettbesök kan påverka, jag går aldrig på toaletten med mindre än 3 h mellanrum :)
Jag gissar att urin kanske kan sätta sig i järn- och kalkrester som fastnar i porslinen, så om man städar ofta minskar ju den risken, städar man sällan är det nog större risk att det skulle lukta mer. Gissar jag. Men jag vet inte. Ignorera om du inte håller med. ;)

Som den väluppfostrade typ jag ändå är så skulle jag ju spola om jag var hos någon och på offentliga toaletter. Känns som att det tillhör sunt förnuft och vett typ.

Jag dricker en del och går ofta på toaletter, det är sällan det går 3 timmar mellan besöken för min del. Om jag förstås inte är ute och gör något.
 
Inte alltid jag spolar om jag bara kissat, spolar alltid på morgonen när det är extra gult. Är det mer genomskinligt är det inte alltid jag spolar då kan jag vänta till nästa besök. Beror lite på.
Har jag gäster spolar jag alltid oavsett.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp