Ifor Williams

Carla

Trådstartare
Jag hoppas att jag la denna tråden rätt nu!

Det är dags för mig att ä n t l i g e n köpa en transport och jag har hittat en Ifor Williams modell 505 begagnad.

Jag har dock NOLLKOLL på Ifor och skulle vilja höra lite från er som har koll, vad ni tycker om Ifor Williams, något speciellt man ska tänka på etc. etc.

Ni förstår! Fram nu med era åsikter om Ifor Williams-släpen!

MVH, Carla

Sv: Ifor Williams

Är det av nyare årsmodell skall det ha aluminiumgolv, outslitligt. Är det ngt annat material i golvat - köp inte..! Gäller enligt min åsikt alla transporter, oavsett modell.

På ett IFOR william är det inte mycket som kan gå sönder. Robust och rejält dimensionerat. Kolla elen, det är det enda som kan vara knivigt att ordna själv, IFOR har i sann engelsk anda ett - intressant - elsystem.
Funkar allt, köp. Bättre släp är svårt att hitta.
\P

Jag tyckte jag sökte, men jag hittade inte riktigt det jag ville höra ;)

Smaland - Har hört mycket om att det rostar en del - sant/osant?

*kl*
Aluminium rostar inte men kan angripas ändå. Det är svårt att se på golvet om det håller på att gå sönder. Det har varit olyckor i år med trasiga aluminuimgolv på rätt nya släp.

Tjoho.. jag undrar var man hittar bra sidor om IW hade velat ha lite mer info om det men jag hittar bara en återf. och där är det ingen bra info alls. Någon som kan hjälpa mig kanske?

Oj, ja aluminiumgolvens överlägsenhet är diskuterad.

Har du ngn länk om olyckorna?

Jag hade ett Ifor Williams släp. Det var jättebra. Lätt att dra, vägde nästan ingenting, men robust och säkert att köra.
Dessutom finns det gott om plats och gott om dörrar och fönster att öppna om man vill.
Jag gillade fronturlastningen, och deras lätta ramp. Men absolut bäst är bommarna som sitter framför och bakom hästen, och mellanväggen förstås.

Jag rekommenderar Ifor Williams till alla. Det är ett bra släp!

ibörjan tyckte jag dom var lite plåtriga med alla små spännen hit och dit, men nu måste jag få säga att det är ett väldigt bra släp, hästarna åker mjukt och bekvämt, transporterna är ljusa med bra ventilation, det är de nödvändigaste inredning osv. desutom ligger dom jäkligt stabilt på vägarna, tuppen upp för ifor! :love:

Ang. rosten så rostar ju inte de "vitala" delarna, dock vill gärna de små detaljerna rosta lite. Blaha i sammanhanget tyckte jag då jag hade min Ifor. Var jättenöjd, stabilt, inget jävla skrammel och meck inuti, låg kmt bra på vägen, höll sig väldigt fräscht. Har kört min stora tunga klump med många olika märken och den enda som har matchat/varit bättre är BOJ, och då snackar vi ju andra priser helt och hållet så.... Köp!

Dessutom ett snyggt släp tycker jag:bump:

Liknande trådar

Utrustning Då vår älskade XC90 sjunger på sista versen är det dags att se sig om efter något nytt. Just att dra hästsläpet med har den varit helt...
Svar
11
· Visningar
3 051
Utrustning Varje gång jag använt transporten åker skurhinken fram. Jag tvättar väggarna invändigt, som av någon anledning blir prickiga, och fixar... 2
Svar
36
· Visningar
4 673
Senast: _Zacke_
·
Utrustning är på jakt efter ett nytt släp och tycker att ifor känns som ett bra alternativ på boggie transport med frontutlastning. i sverige så... 2
Svar
21
· Visningar
7 294
Senast: Trissa
·
IT & mobiler jag ska köpa en ny dator (ä n t l i g e n!) men har ingen kunskap alls om datorer. Jag avskyr att fråga de som jobbar i databutikerna...
Svar
19
· Visningar
1 316
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka