Igång i vet-besiktning....??

P

pelleprutt

hallå där!! tänkte bara kolla om hästen måste vara igång när den vet-besiktas?! han har stått i ca: 2-3 veckor, och är 5 år gammal.... :)
 
Det hoppas jag inte. Vi ska veterinärbesikta en 5-åring som vilat ett halvår. :D
 
nejdå, det måste den inte. Däremot får man ju som köpare (om det är bes för försäljning) vara medveten om att hästen kanske inte är ua när den är i arbete.

Är det för försäkringshöjning etc så tror jag inte ens bolaget bryr sig faktiskt? Min vet.besiktigades för försäkringshöjning efter sommarbetet, var igång på fjärdedelsfart ungefär.
 
ok.. tack, då är det bara att köra på då..!!!! och hoppas på det bästa :D
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 947
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 338
Senast: JohannaB
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 225
Senast: Lobelia
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
169
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp