Bukefalos 28 år!

Igångsättning.

En mycket vad häst?

Till Maria - halter kanske? Två steg fram - halt - ett steg - halt - tre steg - halt.

Fungerar på svarta fasan, och han har ju också en benägenhet att sprattla...

/
Susanne
 
Jag kommer att testa det i morgon. Funar det på svarta fasan så kanse det funkar på filbunken Kurre. återkommer med raport. :idea:
 
Berend fan é Boershoeckes

Vilket jäkla namn!! :) ;) Förstår att du använder en kortare variant. Ska bli qul att se honom.

Gottfrid: Så du sviker mig nu lämnar mig alleles ensam framför lilla Svarta fasan...

Lejonstjarna: jag kolk??.. Vänta låt mig suga på detdär.. jupps nu växte jag ett par extra dm. Jag kommer komma ner till nästa kurs helt odräglig pg. min nyvunna stolthet. ;)

Förresten så tyckte jag Susanns förslag lät bra. Väntar med spänning för att höra hur det gick.
 
Nej nej..jag sviker dig inte. Jag bara invaggar Susanne i falsk förhoppning :angel: :D :D
 
"stor" häst ska det vara, tror det var Bent "hon" hette. Skämt och sidor längtar så tills jag får sätta igång och göra någon nytta istället för att bara behöva sitta och se på. (när jag ens kommer iväg och gör det). Fördelen är ju att varken hästen eller jag är i någon dunderform, så ingen av oss har någon brådska. man vill ju prova.
/ Linda
 
Nej men se på....välkommen Linda har du äntligen hittat hit nu :bump: :bump:.

Jaja, vad skall vi göra med din knäskada.

MVH Madde
 
Hej Linda välkommen. Mitt tips är att vi först ser till att böjnigen funkar på dig. :angel: sedan tar vi dig sakta och arbetar för handen :devil: först med böjnig sedan med sklorna. sakta och säkert så kommer vi att bygga upp myskelaraturen p dig . igen. :p Nä skämt å sido hur går de med dit knä? När får du stödja på det? Sjukjumnaster är väldigt bra och ta det sakta. Du kommer att behöva ett jävla annama och framförallt va lyklig för de små sakerna.
 
Raport effter dagens pass i ridhuset. idag var det inga fjanterier med frambenen förutom att han började leka lite hingst å fjanta med att han skulle stå på bakbenen.( märks att 2 väckers boxvilla börjar synas) Sussan va i ridhuset å tittade å prövade lite vi kan seja så Anna du behövs omgående på min häst!!!!!! Det knakar i naken då han böjer och han är jätte stel. annar gick det väldigt bra . han är en mycket underbar.
 
Vad roligt. :bow: :bow:
Ja Susanne e ganska skräckingivande så det e klart att han inte vågar fjanta då. :angel: ;)
Nää.. Nu får jag sluta att vara dryg.
JÄTTEKUL att det funkade.
 
Hmm funkar å funkar just nu har han varana dags bekymer. Det är svårt att förklara. Stel i baken nu igen. kan jag ha överansträngt honom? :confused: Fast jag jobbar bara korta peroder ca 15 minuter /dag båda varven med bara böjnig just nu. jag är så fruktansvärt osäker. Han står ju forfarande på boxvilla. Och han är ju ingen undom längre.Fast då han travar i padocken ensam så är han inte halt tror jag. :confused: Måste defenetivt ha hjälpp av någon som är bätre än jag. suck vad jag hattar det här förlåt men jag vart bara tvungen att få ut det ur mig.
 
Boxvilan gör honom nog stel, han är van att röra på sig mycket. Jag tror nog inte du ska bekymra dig alltför mycket. Du känner din häst väl och är nog faktiskt den som är bäst att avgöra hur han mår. Ge honom lite tid att leda upp kroppen innan du börjar arbeta honom. Tänk själv när du suttit still länge och ska börja röra dig, du behöver lite tid innan kroppen mjukat upp sig.

Som vanligt så tvivlar du alltför mycket på dig själv vännen... Sitter samma problem kvar i flera dagar i rad kan du börja fundera på om det är något som inte är som det ska.

Givetvis ska man vara noggran med att inte träna en sjuk häst, samtidigt tror jag det är lätt att man oroar sig i onödan när man börjar bli medveten om små detaljer. Min erfarenhet är många gånger att man ska vara observant och så länge det förbättras genom försiktigt arbete behöver man inte oroa sig. Om det inte sker någon förändring eller till och med försämring är det givetvis något man ska göra något åt.
 
Tack varför är du så klok? ;) Satt på honom igår efter att han blivit skodd. Han är fortfarande stel men det gick hufsat. Återgår till att bara rida honom böjd för att mjuka upp honom. får se om det släpper hoppas det. Han får komma hem i dag så nu får han röra på sig väldigt mycket igen. :bump:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp