"Ihopsatta namn"

Sv: "Ihopsatta namn"

Min gammhäst hette Anders Hjo e: Anders Crown och u: Minna Hjo hans halvbrorsa som heter Anders Hej var lite roligare (där var det dock samma pappa, ej mamma. Men lite roligt tyckte jag det var, tänk om man ägt dom båda, en Anders Hjo och en Anders Hej :rofl: )
 
Sv: "Ihopsatta namn"

Jag kan lova er att säkert 65% av alla 5 & 6 åringar som kvalar till unghästchampionaten heter något bokstaven C i alla fall...


Jag är just i färd med att döpa min fölunge.Bravour och Wixi heter föräldrarna.

Det lutar åt mest åt Wibrance eller Wibration eller Brawissimo. Men förslag är välkomna om det inte är OT. :)
 
Sv: "Ihopsatta namn"

Stuteriet som födde upp min häst verkar ha gjort så hela tiden! Åtminstone på kallblodstravarna ;)

Perle Troll + Steggivy = Perlestegg och Trollstegg :p
Prins Vinter + Steggivy = Vintervy :D såklart!
 
Sv: "Ihopsatta namn"

Den första skulle hetat Javisst men jag sålde honom innan han blev färdigregistrerad och köparna valde ett annat namn.
 
Sv: "Ihopsatta namn"

vi hade en hingst född -10 e. Click and cash, u Pensicola, blev då självklart en PAY IN CASH :) det är det namnet av alla jag döpt som jag är mest nöjd med.
tyvärr hann han inte göra så mycket i sitt liv, utan han bröt benet i hagen för några veckor sedan :(
 
Sv: "Ihopsatta namn"

Jag vet inte om det här fölet någonsin kom till, men jag vet att dom försökte betäcka en B-ponny vid namn Orikdée med Power Boy och den skulle få heta Flower Power :love:
 
Sv: "Ihopsatta namn"

Jag vet inte om det här fölet någonsin kom till, men jag vet att dom försökte betäcka en B-ponny vid namn Orikdée med Power Boy och den skulle få heta Flower Power :love:

Det finns 5 registrerade avkommor e.Power Boy som heter så, fasiken folk har taskig fantasi! :D

Travfolket kan hitta på det roligaste på alla sätt och vis och måste säga att jag hyllar dom som vågar sätta lite knorr på "vardagen" när det gäller ridhästarna också, jättekul ju!

Min kbl travare heter Blåyge Ålj och namnet säger sig själv för den som kan bredare norrländska ;) Hans namn har dock inget med ihopsättning att göra, hans storasyster heter Skaffa Ålj då hennes pappa heter Skaffer Brunen.
 
Sv: "Ihopsatta namn"

Quite Easys avkommor har väl blivit tradition att man iallafall döper avkommorna med Q i början ... ;) finns säkert otaliga andra exempel ?

Så gör man väl med många halvblod? Just med Quite Easy så är det många som heter Quite-nånting, och jag får ibland känslan att uppfödarna inte riktigt vet vad Quite betyder, vet en som heter Quite Nasty t ex, dvs "Riktigt otäck/obehaglig/elak", och det känns ju inget vidare som namn på en häst.
 
Sv: "Ihopsatta namn"

Då tycker jag det ligger närmre till hands att undra om de vet vad nasty betyder.

Jag hade definitivt inte kunnat stå emot att döpa en avkomma till något med "Quite". :o
 
Sv: "Ihopsatta namn"

Knapp

Lite OT egentligen, men...

Två vänner till mig skaffade nyligen barn, mamma heter Jeanette och pappa Harry, så jag föreslog att ungen skulle heta Harriett. Det tyckte inte dem:angel::p
 
Sv: "Ihopsatta namn"

då måste jag berätta om min pappa som tänkte bli och heta Gunvald.
Systern heter Torhild i andra namn.. Föräldrarna hette Torvald och Gunhild :)
Det var före Becks tid.. ;)
 
Sv: "Ihopsatta namn"

vi hade en hingst född -10 e. Click and cash, u Pensicola, blev då självklart en PAY IN CASH :) det är det namnet av alla jag döpt som jag är mest nöjd med.
tyvärr hann han inte göra så mycket i sitt liv, utan han bröt benet i hagen för några veckor sedan :(


Läste som
Penis-cola
:rofl::rofl:
 
Sv: "Ihopsatta namn"

Min B-ponnys alla syskon och alla mammans syskon hade namn på J. Jag tror det där med bokstaven J gick tillbaka i tiden på mammans sida minst tre eller fyra generationer.
 

Liknande trådar

Kultur Vilka scenföreställningar har ni sett nyligen, och vad planerar ni att se? Jag trycker att jag hinner se alldeles för lite teater, opera...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 098
Senast: Halfrek
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 341
Senast: Grazing
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 702
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 850
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp