Ihopsläpp

Danaa

Trådstartare
Hej! Nu har jag hämtat ett litet shettis sto som sällskap till mitt andra sto, då hon blir så orolig när jag ska ut och rida valacken. Dock har de uppstått ett litet problem att valacken nu vaktar shettisen och stoet får inte komma i närheten. Men tar man in valacken och låter henne va kvar med shettisen, står hon bara vid insläppet och trampar nervöst, kommer shattisen för nära så gör hon utfall mot henne.. Vet inte vad jag ska ta mig till! Hur hade ni gjort, ska jag låta alla vara tillsammmans och se om de ger sig? Är bara rädd att någon ska göra illa sig!:/

:confused:
 
Sv: Ihopsläpp

Jag tror bara att du ska låta dom vara. Det brukar ta sin lilla tid innan saker och ting lägger sig. Det är nytt för dom också. Låt det bara ta sin lilla tid, det ordnar sig.
 
Sv: Ihopsläpp

Håller med ovanstående, låt dem vara. Tyvärr är ju hästar som de är, och skador kan uppstå... men låter man dem va brukar de lösa saker och ting själva. :)
 
Sv: Ihopsläpp

Tack för svaren, då får vi hoppas dom blir vänner så småning om:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 929
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: iNHALE
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 714
Senast: cirkus
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 132

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp