Iläggspaddar till benskydd

Russis

Trådstartare
Typ fårskinn eller liknande material att använda som iläggspaddar till senskydd och bakstrykkappor (låg modell för kotorna). Vart finns såna att köpa? (Löst alltså utan skydden).

Vet att H**ks har, men jag tycker att dom ser så himla "stora" ut. Vill ha några som inte sticker ut fullt så mycket och inte ser så "tjocka" ut. Någon som vet om Eskadron har? Vet att dom har skydd med fårskinn i, men har dom så man kan köpa löst?

Sv: Iläggspaddar till benskydd

Du kan ju köpa fårskinn eller pilé och klippa till själv så får du dom som du vill ha dom! På IKEA har dom ett helt fårskinn för knappt 400 kr.

Tack! :bow: :bow: :bow: Det var ju jättesmart!
Hur stort är det? Man kanske kan klippa till en massa saker... :)
Kan man beställa det?

Går ju att klippa till efter smak om du tycker de är förstora... Dessa finns ju att köpa i de flesta ridsportsbutiker, tror tom att Börjes har!

Tror att en skinn från IKEA skulle räcka till en hel del! Vet inte om man kan beställa det, du kan ju gå in på IKEAs hemsida och kolla. Tror fårskinnet heter "Ludde" om du ska söka.

Hansbo har såna ilägg, så det bör alla affärer ha/kunna beställa hem som säljer hansbos grejer!

Jag kollade på IKEAs hemsida, och den verkade vara ganska stor. Nackdelen var att man inte kunde beställa hem den, utan var tvungen att köpa den i något varuhus. Men jag ska se om jag inte känner nån som kan köpa den åt mej (som bor där IKEA finns...).

Domino: Kan Börjes ilägg endast köpas i affären? Hittar inga i katalogen. Får söka på deras hemsida.

piggis_83: Vad kostar dom?

Tittade nu både på nätet och katalogen men kunde inte hitta.Menring till dom och fråga! De kan skicka sånt de har i butiken, beställdeett schabrak så en gång! Väldigt trevliga och hjälpsamma! :)

Det ska jag göra! Tack så mycket!
Väljer nog mellan Börjes (brukar vara billigt...) och IKEA.

Har sådana från hansbo! De blir inte så där mysigt fluff runt direkt. Har dessutom kommit på att de är klumpigt att ha under ett par skydd som redan är neoprenfodrade. De skydden börjar bli lite gamla, funderar på och slita ut neoprenfodret =P

De kostar iallafall inte speciellt mycket. Tror till framskydden kostar strax över hundralappen.....

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 775
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: Liten
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 398
Utrustning Ja min häst fick ju bli halvblind här för ett tag sedan då vi opererade bort ögat, såret har läkt och hästen funkar fin fint som enögd...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025