Imorgon gäller det...

C

Camaro

Imorgon ska jag åka till veterinären och kolla stoet jag betäckt i somras. Hon är e Master ue Stanford med Chagall i tredje led. Hingsten jag betäckt med är Last Liberty :) Hela sommaren har jag åkt fram och tillbaka med henne för att hon skulle bli dräktig, men hela tiden var det tomt vid ultraljudet :cry:.
Jag hade faktiskt rent av gett upp när hon gick i brunst då i stort sett hela sommaren gått. Stod och velade om jag skulle orka åka en gång till eller inte och ringde stationen och bad om råd. De tyckte jag skulle ge henne en sista chans, och jag följde deras råd. Vi fick åka och kolla henne sist av alla eftersom de stängde stationen sen, och döm av min förvåning när hon tillsist hade tagit sig :bump:

Nu har det hunnit gå ca 130 dagar så hoppas, hoppas det är kvar någonting därinne!!!

Hade henne dräktig 04 med Ragazzo, men eftersom jag själv var gravid och blev sjukskriven under senhösten blev jag tvungen att lämna iväg henne till min moster. Jag hade ansträngningsförbud, och fick inte lyfta någonting med risk för att få förtidigt. Tyvärr hade jag inget annan val, och flytten gjorde att hon gjorde sig av med fostret :( . Hon är född -98 och har inte tidigare haft någon föl, så jag hoppas så mycket på denna fölunge.

Kommer säkert inte kunna sova en blund inatt av denna anledning....



Om det är en krabat därinne är namnet klart - At Last....




Här har vi en bild på Carisma....
 
Sv: Imorgon gäller det...

Glömde att skriva detta innan.
På hingststationen sa de att en stoägare hört av sig till dem som gjort kombinationen Last Liberty med ett Mastersto för några år sedan, vilket hade resulterat i en avkomma med dubbeldiplom. Möjligtvis ingen här inne på forumet som känner till denna häst. Hade varit kul med en bild annars :)!
 
Sv: Imorgon gäller det...

Om det är en krabat därinne är namnet klart - At Last....

Ha ha! En kompis till mig har en At Last som fick namnet just av samma anledning! Den är född 2002 tror jag.

Lycka till med dräktighetskollen! Jag håller en tumme!
 
Sv: Imorgon gäller det...

Tack för informationen :bow: En svart avkomma står på önskelistan :) !!!
 
Sv: Imorgon gäller det...

Jag är så GLAD :bump: :banana: Det var en liten sprattlig krabat i magen på Carisma nu när vi kollade henne med ultraljud idag :)

Visst, det är mycket som kan hända på vägen men en bit på vägen har man ju kommit nu iallafall!

Men det är låååååångt till slutet av juni ...........
 
Sv: Imorgon gäller det...

Tack vad snälla ni är :). Jag får väl återkomma med bildbevis framöver om det går vägen ;)

Saken är den att den här hästen är lite speciell för mig, trots att jag inte längre äger henne, utan min moster köpte henne för några år sedan med förutsättning att jag skulle få ta föl på henne i framtiden.

Jag och min syster köpte denna häst av polismyndigheten då hon blivit omhändertagen pga misskötsel. Manen var tovig, revbenen syntes och hon såg allmänt tilltuffsad ut när de hade visning av de hästar som skulle säljas på anbud. Hästarna var relativt ohanterade och vi kunde inte få dem visade för hand, utan det var till att traska ut i hagen och göra en egen bedömning. Jag hade bara ridit storponny innan, och hade så smått börjat titta efter en häst. Då dök annonsen från polisen upp i lokaltidningen, och vi åkte dit för att kolla. Mest egentligen bara för skoj skull. Väl där, och i hagen, vek inte Carisma från vår sida en sekund, och jag kände direkt att den hästen vill jag ha, hur olämpligt det än må vara som förstahäst!!!! Jag kallar det ödet.....

Jag och min syster lade in 10 000:- var eftersom det dock var en chansning, och fick hästen :love: Som tur är hade jag snälla vänner som hjälpte oss på vägen, och på hösten började vi så smått rida in henne. Att hinna med 3 årstest det året var inte tal om.... Vi skickade henne på tillridning hos duktiga Viktoria Almgren, och hon hjälpte oss visa henne som 4-åring istället.
Gissa vad glada vi var när hon erhöll 40 poäng i Tingsryd :bump:

Så på den vägen är det, så ni kanske förstår att jag hemskt gärna vill ha en liten unge efter denna häst :rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 076
Senast: jerseyko
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 314
Senast: Spirax
·
Hästvård Min häst började lite smått att hosta vid ridning förra sommaren. Han hostade nån gång i veckan (en eller ett par ggr) när han hade...
Svar
11
· Visningar
1 412
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp