Ingenting går min väg just nu...

Sv: Ingenting går min väg just nu...

Ush va jobbigt det låter!! men när det ser som mörkast ut brukar alltig lösa sig. När man tänker att nu blir det inte värre blir det oftast bara bättre. Å vilka idioter som hade din häst! Skönt ändå att ni är tillsammans igen! då vet du ju att hon är i goda händer!
Kram
 
Sv: Ingenting går min väg just nu...

lycka till med allt, hoppas d löser siiig!!!!!!!
 
Sv: Ingenting går min väg just nu...

*kl

Noterar också att det är en gammal tråd. Men dock intressant. Hoppas TS ser och svarar :)
 
Sv: Ingenting går min väg just nu...

vet du, jag har följt denna och din förra tråd om försäljningen av din häst lite i tystnad.

och idag när jag vaknade så var nästan det första jag tänkte, jag kan undra hur det gått för pmm och hennes häst?

Hade aldrig hittat den här tråden om jag inte gått in och kollat på mina egna startade trådar!

så hur har det gått?
har du kvar hästen på samma ställe?
Hon står uppstallad hos min "granne" sen september.

är den frisk och kry? hur gick det med hältan?
Jag orkade inte psykiskt, lät henne vila. Besiktade henne i januari/februari. Vet ser även en rörelsestörning i skritten (första vet som kollat på henne från sidan!) han böjer och känner och klämmer. Utvärderar efter hennes ungdom och tyckte det är så lite att det bara är att köra. Det är inte rent, men inte heller ens 0,5 grad. Men något är det.

Tar ut en kiropraktor som rättar till ett mkt snett bäcken och några kotor i ryggen. Efter behandlingen frågar han om hästen har haft problem med låghälta på höger fram ;) (Jag sa ingenting innan behandligen och han frågade inte heller, bara hästens namn och ålder)

Hon är absolut frisk och kry.
26906670.jpg

27357959.jpg

27025559.jpg


2 st filmer
8 april
http://www.youtube.com/watch?v=KVwMys2IF8E

1 maj
http://www.youtube.com/watch?v=SKt5n_NerZI


blir det någon försäljning så småning om eller har du lagt det på is?
Det kommer det bli, eftersom jag väntar bebis nummer 2! Jag planerar att försöka rida henne fram till augusti i år.
Nu går det så bra igen så jag vill nog igentligen inte sälja henne. Men hon vill ju vara någons nummer 1. Och när nästa barn kommer så halkar hon ner på plats nr.3
Sen kräver hon mycket mer aktiviering än jag kan ge henne. Att hon är i den fina formen nu beror på att jag ridit henne varje dag de 3 månaderna jag var arbetslös och nu går upp kl 6 på morgonen för att rida innan utsläpp, det är tungt, för jag kommer hem från jobbet 23:45. Eller så rider jag på kvällen, och då är jag hur trött som helst, eftersom jag går upp kl 4 när jag jobbar fm.

jag hoppas verkligen verkligen att det går bra för er!:laugh:


Tack
 
Sv: Ingenting går min väg just nu...

lycka till med allt, hoppas d löser siiig!!!!!!!

Pengarna börjar rulla in nu från kronofogden. Stackars människa, får hem 1-2 brev i månaden från dem och då har det tillkommit fler skulder.
Hon står inte heller längre som vårdnadshavare för dottern som hade min häst.
 
Sv: Ingenting går min väg just nu...

Men så fin hon ser ut! :love:

Skönt att det ordnar upp sig för dig och att pengarna kommer in! Visst är det synd om människan kan tyckas men skulder har man ju själv dragit på sig... (det kan inte vara så att dottern fyllt 18? En tanke bara)
 
Sv: Ingenting går min väg just nu...

Ja hon är riktigt trevlig nu. Lite tråkigt att man måste sälja nu när det börjar gå framåt med henne igen. Vill ju ha kvar henne över sommaren, men måste nog tänka om eftersom det är nu folk vill köpa häst.
Planerar att besikta henne i samma veva veterinären vaccinerar henne i början av juni.

Dottern blir 17 år i år om jag minns rätt, har för mig att hon var 1 år yngre än min bror.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 321
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 434
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 955
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 830
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp