Imortsperma

J

Jennie73

Jag undrar hur man får reda på vilka utländska hingstar som finns för importsperma, t ex i Tyskland eller Holland? Finns det nån hemsida man kan kolla på? Är helt grön på området:crazy: , men skulle tycka det vore intressant att kolla lite utländska hingstar.
Vilka är era favoriter?
Ha det gott!!
 
Sv: Imortsperma

Du kan gå in på ASVH:s hemsida, klicka på Hingstar och sedan Faktablad. Där har du en lista på alla hingstar som hittills löst licens i år i Sverige, både stationerade i Sverige och utlandet med pris och avgifter utsatt. I allmänhet finns också en länk till hingsthållarens hemsida.
Lycka till!
 
Sv: Imortsperma

Tack för hjälpen. Nu undrar jag en annan sak, min foderhäst ska insemineras med Cortez, han finns ej med på nåt faktablad, är det för han inte lever? eller betyder det att det inte är löst nån licens för honom? Vad innebär det i så fall för fölisen?
Ha det gott!!
 
Sv: Imortsperma

Du har redan fått svar i en annan tråd. Kontakta hingstägaren och fråga om licensen är löst eller inte. Eftersom han sannolikt har få ston nu så kanske de inte löser licens förrän det finns bokade ston. Har du bokat ditt sto har han sannolikt löst licens, det är ju en välkänd hingstägare, kanske är det så att ASVH:s lista inte är uppdaterad ännu. Om inte licens är löst får avkomman inte gröna papper vid registreringen.
Som sagt, ring Nisse och fråga!
 
Sv: Imortsperma

Jag såg att jag fått svar. Startade den nya tråden eftersom det ej framgick i rubriken vad jag ville ha svar på.
Ringer som sagt Nisse imorgon.
Ha det gott!!
 

Liknande trådar

Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 294
Senast: _Elly_
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 665
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 834
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 262
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp