IMovie- hjälp!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare 134643
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 157
1

134643

Jag har en film som jag vill lägga upp i IMovie men den slutar tydligen på fel så jag kan inte öppna den. Jag har testat att byta till alla jag kan komma på men ingen funkar tydligen till IMovie. Filmen är filmad med en Android mobil om det spelar någon roll?

Så vad ska det sluta på för att kunna öppnas i IMovie? Alltså typ .mp4 eller liknande :confused:

Sv: IMovie- hjälp!

Det kvittar om du döper om den till .MP4 eller .MOV eller .AVI, det är bara container

Du måste kolla vilken komprimeringsteknik den använder (h264,Xvid m.fl.)

Sedan måste du se om IMovie kan öppna den tekniken eller så får du konventera om den till ett passande format

Tja eftersom du kör en Mac så vet jag inte riktigt :)
Det borde finnas någon gratis programvara som man säga vad det är för teknik filen kör med

Men åh. Då får jag väl försöka få igång vovven till lek igen då, och filma med min vanliga kamera istället... :)

Det kvittar om du döper om den till .MP4 eller .MOV eller .AVI, det är bara container
Eh? Det hjälper inte att döpa om men inte av den anledningen. Programmet måste fortfarande kunna hantera containern för att komma åt videoströmmen.

@Op: Döpa om filen är som att byta etikett på en bok som är skriven på ett annat språk. Kommer inte bli lättare läsa den för det.

Vad var det för format från början? Kan testa det här.

Way för krångligt. Jag suger på det här :o

Det var 3gp från början. Men jag kan filma om nästa helg ;)

Kolla in Handbrake annars http://handbrake.fr/
Den finns fär Mac och kan konventera om så du kan öppna den med IMovie tror jag.
Jobbar i Sony Vegas så jag vet inte så mycket om IMovie :)

Senast ändrad av en moderator:

Halleluja, jag klarade det! Ni är UNDERBARA!

Tack,tack, tack!! :D

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: KesoNeso
·
Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
958
Senast: MiniLi
·
Tjatter En spinoff på tidigare tråd om att hitta på ett efternamn. Jag kommer byta efternamn i samband med skilsmässa. Har, som sagt, varit inne... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Enya
·
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 896
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur