Import av 6-veckors valp?

Sv: Import av 6-veckors valp?

Jag svarade bara på vad SJV sa till oss när vi ringde om valpen ifråga.
 
Sv: Import av 6-veckors valp?

Nu har jag pratat med smuggelhundsavdelningen på jordbruksverket.

Det de kommer göra är att skicka ett brev till familjen att alla valpens papper måste skickas in så de får titta på dessa.
Men som hon sa från, valpen har ju inte rätt att vara här om den kommer från Polen.

Jag sa att gör dom så här är det ju lätt för familjen att bara sälja valpen vidare när de får brevet. Och ja risken finns sa hon...

Men skulle nu familjen gå med på att göra allt som måste göras, så blir det så som Jeps skrev.


Får erkänna att det kändes lite snopet, jag trodde de skulle åka dit med poliser, FBI osv :angel: ;) Nä skoja bara. Men trodde faktiskt de skulle göra ett oanmält besök. För som sagt, nu kan ägarna ju göra allt så valpen försvinner om de inte vill göra det som måste göras.
 
Sv: Import av 6-veckors valp?

Det var ju lite lamt från deras sida. Jag trodde att dom skulle göra ett oanmält besök i alla fall.
 
Sv: Import av 6-veckors valp?

Där ser man. De kunde ju skicka dit någon från vår kommun i alla fall. Är de inte mer angelägna än såhär att stoppa skiten :crazy:

Nu får jag hålla öronen öppna om vad det ryktas om på vår gata de närmaste veckorna. För det här lär jag få höra om när de behöver hjäp med att översätta brevet.

/Glim - kompis med gatans skvallertanter
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
721
Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 648
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 195
Senast: Migo
·
Hundträning Jag har en 13 veckors valp som blir rädd/ osäker när folk vill hälsa. Så fort någon visar intresse för att hälsa så börjar hon skälla...
Svar
11
· Visningar
1 779
Senast: Heddiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp