Importera från Island?

M

Mariqa

Kanske fel trå, men jag provar. Nån här som vet ungefär hur mycket det kostar att importera en isis fårn Island? :confused:
 
runt 15-17.000:- TROR jag.. har inte summan i huvudet.
det beror nog på lite vilket tillvägagångssätt man använder sig av oxå, om man går via handlare och så vidare.

men gå in på frostimports hemsida och kika, du får nog några svar där.

är du inne på att importera? jag har funderat på det, men inte iår! :)
 
oki va bra då vet jag!
njaa kanske. Ska dit o jobba i sommar o man vet ju aldrig om det "råkar" följa med en hem :angel:.. kan ju vara bra att veta då :idea: :smirk:
 
Fast det ser ut som om dessa priser är lite inaktuella, för har jag förstått saken rätt så har importpriset ökat de senaste månaderna. Säger en säker källa, som importerar regelbundet.

Skillnaden i pris på den sista importen mot före jul, var tydligen väldigt stor ökning sett.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
926
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·
Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Stinaelin
·
Gnägg Visste inte vilket forum jag skulle posta i, så jag provar här. Jag försöker hjälpa en person från Irland som sålde sin häst till en...
Svar
1
· Visningar
716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp