S
__Stilett__
Vad är det för regler samt kostnader att importera häst från tex USA?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Export / Horses traveling out of the USA
Exporting horses from the USA to another country requires an isolation/quarantine period our USDA approved facility. Your horse , by law, will then be tested for different diseases in order to meet all export requirements. During this time Nedpoint takes care of all blood and paper work that must be completed with care and then approved by the USDA prior to your horses departure.
Our isolation facility consists of 60 12 x 12 stalls, horse walkers, multiple grass turn out paddocks, and a heated underwater Aqua-tred (additional charges). Individual paddocks with attached sheds are provided for horses not accustomed to stalls such as broodmares or weanlings, or offered at owners request. Stalls are bedded with pine shavings over rubber matted floors. Timers provide 16 hours of lighting each day and horses are blanketed as needed during cooler months. The quarantine facility has a separate staff dedicated to caring for each horses individual needs.
Full service Export includes:
30 days quarantine / daily care
Testing and preparation of all health certificates and documents
Transportation to airport of departure
USDA charges at departure airport, export handling and air freight costs until airport of arrival
Not included in Export service:
Health or accident insurance of horse
Importation costs at the airport of arrival, such as but not limited to terminal charges and custom clearance costs
Hauling to final destination from arrival airport
Hauling to Nedpoint from original purchase destination in USA
Additional vet, farrier or other requests will be billed as extra charges
Detta gäller bara under förutsättning att hästen tas in i Amsterdam och att alla tullhandlingar görs där. Ska hästen till Sverige så ska svensk moms betalas med 25%. Tull blir det på icke avelshästar så om man tar in en valack blir även tull att betala.Momsen man betalar när hästen anländer till EU (Amsterdam) är 19% av inköpspriset som anges på köpebrevet, en såkallad VAT moms.
Detta gäller bara under förutsättning att hästen tas in i Amsterdam och att alla tullhandlingar görs där. Ska hästen till Sverige så ska svensk moms betalas med 25%. Tull blir det på icke avelshästar så om man tar in en valack blir även tull att betala.
Jag vågar påstå att nedpoint är de som kräver karantän vid export för att tjäna lite mer pengar.
Jag hittar inget på http://www.usda.gov om att det krävs en månad karantän.
För övrigt skulle det aldrig fungera med tanke på att hästar flyger och far fram och tillbaka p.g.a. tävlingar.
Det hänger snarare på införselland och inte på exportland.
Då är istället frågan om holland är införsellandet eller om det är Sverige.
Så en titt på sjv hemsida om import av häst från USA kan vara intressant och där se om sverige har några krav på karantän. Om inte, så ifrågasätt vad nedpoint menar och be dom påvisa OFICIELLA dokument (inte bara information på deras hemsida utan USDA hemsida) på var det står att det krävs en månad karantän vid export ut ur usa.
Jag visste inte att man kunde flyga direkt till Sverige? Jag har inte hört någon som gjort det öht?
Jag visste inte att man kunde flyga direkt till Sverige? Jag har inte hört någon som gjort det öht?
Syftar på karantänen. Den gäller väl om hästen sätter sina hovar på fast mark i det landet, tex Holland???
Hästar kan landa på Norrköpnings och Göteborgsflygplatser. T ex islänningar brukar komma en gång om året till Norrköping.