importera pad till bomlös

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare horsemaniac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 821
H

horsemaniac

nyfiken på grandeur numnah till torsion och barefoot. jag har en knights som ligger perfekt, har nu med en "vanlig" grandeurpad som jag är väldigt nöjd med. jag har bara en pad och vill ha en till att byta med. är det någon som importerat själv? vad kostar frakten till sverige? någon som provat paden jag är intresserad av? finns dessa att köpa i sverige, isåfall vart? tacksam för svar :)

Sv: importera pad till bomlös

Jag har själv köpt en Skito Equalizer pad från USA. Dels för att de inte finns till min SS här i Sverige och dels för att jag ville ha en lila.
Nu har jag handlat av den butiken innan så jag visste att de var seriösa.
Köper du från EU land så tillkommer bara frakten och den kan du fråga om innan så du vet totala priset.
Ge dig ut på nätet och sök.
Lycka till!
// Linda

vad roligt för dig. vad är det för sorts pad då? jag är öppen för alla förslag, ville helst se över alternativen inom sverige, men är öppen för förslag utomlands. hellre en riktigt bra pad för en större slant än en halvkass för en liten. vad gick frakten på från USA? har du några bilder på just den paden du köpte? jag är väldigt nyfiken nu :d

Skito tycker jag, och många med mig, är den bästa paden till bomlöst. De är inte billiga men bra.
Jag har ingen bild på den men sök på nätet på skito så kommer det upp massor med info.
Den finns i olika mönster och i rätt många färger.
Nu beställde jag mer saker i mitt paket men har för mig att frakten gick på 40 dollar.
Problemet är att från USA betalar man moms och tull. Om du inte kan få dem att skicka det som en gåva, då slipper man det.
// Linda

Skitopadden råder det delade meningar om. Den är ju en hel del dyrare och jag måste säga att jag inte gillade inläggen. De räcker säkert att fördela vikten när man sitter ner, men annars blir inläggen platta för minsta lilla tryck (= kan aldrig vara tryckfördelande, bara tryckpunktsfördelande på sin höjd.)

Har hört att många inte gillar den tjocka teddyn, att den är krånglig att tvätta (tjock = lång torktid) och så har den ingen fiffigt fastsättningsanordning om man inte gör den själv.

Har du prövat Torsions specialpaddar? På torsion.se
Har själv inte prövat dessa men hört bra saker om dem dessutom så är fästanordningen väldigt fiffig på dem, i kombination med ett bättre pris.

jag har läst mycket om skito-padden här på buke, jag läste igenom ALLA trådar som handlade om bomlösa padar bara för att få en uppfattning om vilken som var "bäst". inläggen i torsions padar, fungerar de bra? alltså är tryckavlastande? sitter de fast bra? jag vill inte ha typ teddy- eller ullundersida som det är på den jag har nu, opraktiskt, blir varmt som satan på sommaren.

jag läste det här om torsion-paden i en tråd: "Ej bra till sadlar med ullig undersida dock, det glider." stämmer det? min är tyvärr ullig, skulle gärna vilja haft mocka eller liknande, men men...

Torsion beställer sina paddar från Exklusiv.se vilket innebär, enligt tillverkarna, att du ska kunna specialbeställa i annat material än just bävernylon. Själv funderar jag på att beställa en med sammetsöversida om möjligt OM jag skaffar en torsion-liknande sadel igen. Så som jag förstått det så behöver du inte ha den hala syntetöversidan på din Torsion-padd.

Annars har Börjes en kopia på torsions padd - den är ju bra billig måste jag säga, och har samma fiffiga fastsättningsanordning som torsions padd. Vet inget om inläggen däremot.

Torsion har mig veterligen samma inlägg som Skito - de så kallade "equalizer"-inläggen.

ALLA torsionkopior har väl ullig undersida? Förutom just torsionsadlarna som är specialbeställda med annat material på undersidan?

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 290
Senast: lillamy73
·
Utrustning Tänkte köpa en bomlös sadel att ha som andra sadel eftersom jag har svårt att hitta en westernsadel som ligger bra (fått byta en gång...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: Skruttan
·
Western Hej! Jag ska inom kort få en foderhäst, 4-årig paint, som jag förhoppningsvis ska köpa lite längre fram om allt går som tänkt :)...
Svar
9
· Visningar
2 301
Senast: gadriel
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka