Importera sadel kostnader?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Marina P
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 134
M

Marina P

Har hittar en sadel från UK på Ebay som jag tänkte köpa. Är det någon som har erfarenhet detta? Vad skall jag tänka på?:confused:

Sv: Importera sadel kostnader?

Jag antar att sadeln är begagnad eftersom den säljs på E-bay, då är det inga tullkostnader på saker. Dessutom kommer denna sadeln från UK, vilket ingår i EU, så det är ingen tull på den i alla fall.

Allt du behöver betala är frakten.

Hej! Jag har importerat en hel del sadlar från England.
Köpta på just ebay.
Se till att titta på omdömena som säljaren har!
Ofta har den inte 100% ( svårt att få, alltid någon som är missnöjd)
Men jag skulle inte köpa av en person med under 95%.
Bara frakten du behöver betala som sagt, räkna med 2 v leveranstid.
Använd helst paypal ( lite säkerhet) om säljaren erbjuder den tjänsten. Då kan du få lite ersättning om något skulle gå fel :crazy:

Det är visst tullkostnad på begagnade saker! Inte inom EU dock men det gäller även nya grejer.

Det bestämmer säljaren som förhoppningsvis går efter resp. lands tariff.

men på ett ungefär? jag skickade min sadel med bussgods inom S häromveckan, o de kosade 270 kr. det borde väl kosta rätt mkt mer än det?

Men vilket land undrar du om då? Gå in på ebay och sök på SADDLE så står det fraktkostnad i auktionen om du har tur.
Annars fråga säljaren eller kolla www.royalmail.co.uk. Det kan variera massor mellan olika säljare.

Jag har köpt flera sadlar i både UK och Tyskland, det brukar sällan kosta mycket mer än 500:- att få sadeln hemskickad.

Jag har köpt sadel från tyskland och oftast är frakten billigare hit än inom sverige :crazy:

Jag köpte en sadel från Tyskland nyligen (från ett företag) och frakten gick på 30 euro (dvs ca 280 kr).

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 155
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka