Importera semin

Sv: Importera semin

Det krävs att hingsten står/tappas på en EU station som föjer SJV föreskrifter för handel med semin inom EU. (fryst/färskt)

Lista på godkända EU stationer http://forum.europa.eu.int/irc/sanco/vets/info/data/semen/ms-sc-eq.html#SWEDEN

Sedan krävs att mottagarstationen har importtillstånd, söks på landets jordbruksverk (enkelt och kostar ca 500 kronor i Sverige--de flesta Svenska seminstationer har importtillstånd),

Sedan kan hästägarens/stoets stambok ha krav på att hingsten godkänns för stamboken och löser lic. Det här beror på vad det är för en ras och alla raser följer sina moderföreningar.

tja..så "enkelt" är det.

peråke

Sv: Importera semin

Dom får börja med att kontakta hingstägaren och sedan när allt pappersjobb är klart så skickas sperman till den seminstation som dom kommit överens om i italien..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: hastflicka
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 333
Senast: Murray
·
IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: KesoNeso
·
Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 487
Senast: Syrax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka