Impregnera täcket??

_Runaway_

Trådstartare
Har några frågor om just impregnering. Först har jag ett Macpro Regntäcke från börjes. Det är teflonbehandlat kmen jag tycker det håller tätt dåligt de dagar det är mycket regnigt/blötsnö. Hjälper det att impregnera täcket? Sen också, hur ofta bör man impregnera täckena? Efter varje tvätt?

Sv: Impregnera täcket??

Oo ja det hjälper faktiskt bra(beror väll oxå på vilken impregnering man har) Beror på hur bra skydd du vill ha, men man skall ju kunna tvätta täcken x antal ggr innan funktionen är borta.
Tror inte vi impregnerat Buccas på 4 år och hållit bra.

visst är det det rutiga?? Jag har oxå ett sånt och det håller jättedåligt, blir t o m blött igenom med snö... Jag har Impregnerat det ...tror att jag gjort det 2ggr t o m & det har INTE blivit bättre.
Det är lite bättre i nån vecka, sen blir det lika dåligt igen...
Det är inte heller så gammalt 2 år ca...

Okej. Mitt är inte ens ett år, köpte det i somras. höll bra fram till typ oktober då det började läcka. funkar dock med stalltäcke under. men regntäcket är ju genomblött.

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 784
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
283
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 441
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24