Impregnering av täcken?

Sv: Impregnering av täcken?

jag tvättade mitt förra täcke i såpa,men det ggick aldrig att få det tätt igen,hade imprenex tror jag att det var,men det hjälpte knappt nått.....

så nu köper jag nytt istället för att tvätta... :o

Mitt tips är Nikwax för tvätt och impregnering. Såg att Stadium hade men jag köpte på www.hastboden.se när jag ändå köpte täcke där.

jag tvättade mitt förra täcke i såpa,men det ggick aldrig att få det tätt igen,hade imprenex tror jag att det var,men det hjälpte knappt nått.....

så nu köper jag nytt istället för att tvätta... :o

Får se hur det funkar nu efter tvätten!! Annars är det bara att köpa ett nytt till våren, hon har ju haft detta så länge!! Men liiite synd, för det är verkligen ett bra täcke!! Men hoppas på att det funkar med nåt medel!!

jo,jag gillade mitt förra jättebra,men som sagt så gick det inte att få tätt igen...

eftersom min knappt har täcke på sig,och jag borstar noga under,alt lägger ett tunt bommullstäcke under vintertäcket,så håller det sig rent och fint! är inne på tredje vintern nu! :banana:
trivs bra med det här med,förutom att det är lila...:cool: :D

jag brukar ta det som vana att impregnera efter tvätt då täckets eget försvinner efter hand som man tvättar.

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 754
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
280
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 311
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka