Impression Pad

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hjalti
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 621
H

Hjalti

Kan man som privatperson köpa en Impression Pad eller är det tex sadel utprovare osv som bara har tillgång till dom? Hittar ingenstans att den finns att köpa utan bara människor som har den i sitt yrke. Skulle ju vara perfekt att ha så man kunde se efter man ridit med jämna mellanrum om det börjar bli tryckpunkter från sadeln. En fråga som slog mig i kväll:)

Sv: Impression Pad

Nu har jag ingen aning om den här specifika grejen, men det mesta brukar ju gå att köpa - om man är beredd att hosta upp vad det kostar vill säga :angel:

Det är en pad som du lägger under sadeln sen rider med en stund. Efteråt så kan du se om den visar att sadeln trycker någonstans:)

Ok då vet jag. Att den inte skulle vara billig förväntade jag mig fast det är ändå inte såå mycket om det kan hjälpa en att uppfatta små eller större tryck från sadeln innan det går så långt så hästen ska behöva berätta :). Jag får helt enkelt googla och se om jag kan hitta någon återförsäljare eller kunna hitta den på annat sätt. Tack

Jag är privatperson o har köpt en.
Det är något år sedan via annons på Blocket.
Den var skitdyr.
// Linda

Visst kan du köpa en sådan, hittar den gör du i Canada för 4.000 inkl tull, porto mm.

Annars är det sadelutprovning som gäller :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 221
Senast: super
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 866
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka