Inakorderingar...

Sv: Inakorderingar...

Jag har ett litet stall med mina hästar och några inakorderade. Jag har skrivna kontrakt, regler och rutiner som gås igenom när man skriver på.

Jag har hög standard på hagarna och vill att de mockas varje dag. Det står i stallreglerna. I en av hagarna går min och en annan häst. Jag har upprepade gånger sagt till den andra hästägaren att mocka varannan dag men det gör hon aldrig. Jag får mocka dubbelt istället. Hon har fått ett enkelt schema med våra namn varannan dag :grin: men inte heller det hjälpte.

Jag har absolut ingen lust att jobba gratis och i kontraktet står också vad jag tar betalt om inte saker och ting blir gjorda. Men hur många gånger ska man behöva säga till innan man börjar debitera sin arbetskostnad?

Hur petiga är ni andra med era stall och era inakorderingar? Jag vill att det är snyggt och rent för jag bor på gården men det verkar inte vara någon annan som tycker det är viktigt? Vill man inte ha snyggt hemma hos sig själv och kan man då inte räkna ut att andra vill ha samma sak???:confused:

Jag vill ha tips och ideer och höra era historier!

Du ska bara behöva säga till en gång! Du har ju dessutom gett henne ett schema som hon högaktningsfullt struntar i. Om hon har problem att sköta sitt åtagande av mockning av hagen ska hon komma till dig och säga det! Hon är väl läskunnig? Det stod ju i reglerna (kontraktet) när hon flyttade in. Senast den sista november tycker jag att du ska tala om för henne att eftersom hon inte uppfyller sin del av kontraktet så måste du ta betalt för dina tjänster och sen säga vad det kostar för att du mockar åt henne. Hon kommer att börja mocka om hon inte har råd att betala eller så betalar hon. Sluta dalta! Man ska inte behöva behandla inackorderingarna med silkesvantar. Det är din gård och du vill ha ordning på den då är det bara för de inhyrda att acceptera det eller betala dig för att du ska städa efter dem. Annars är det väl bara för dem att flytta. Jag tror att de innerst inne uppskattar att det är ordning på anläggningen.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 727
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 188
Senast: Ridinglady
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 880
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp