Indras första utomhustävling

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det dags. I onsdags hoppade tränaren upp på Indra och red henne lite. Hon tjurar ihop emellanåt och vi kommer inte åt det. Jädrans vad fint hon gick. Lite smånervös över att hon inte skulle gå åkte vi iväg. Mycket folk, pigg häst och massor av andra hästar. Hon skötte sig bra. Lyssnade på oss, var stillsam men vaken och lugn. Det är så vi vill att hon är. Går när vi går, står avslappnat när vi ska titta. Att kunna beta eller äta när vi sitter i biltema stolarna o fikar utan att vara på oss eller vara stirrig. Jättebra. Framhoppningen gick sådär. Vägrade o rev. In på banan med målet att ta ett hinder iallefall och visa hur en riktig bana ser ut med publik. Hon tog allt, superfokuserad! Tittar man på filmen ser du att hon efter rundan ör slut uppmärksammar o blir lite rädd för publiken. Hon är så komcentrerad! Nästa klass, samma dåliga framhoppning men böttre på banan. Stannar två gånger på hinder sju men bryter inre ihop som hon brukar göra o vill inget mer utan tar de två kvarstående hindren felfritt. Vi är jättenöjda! Nu får hon vila och tänka en vecka. Det brukar behövas för miss fux hjärna.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
617
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
824
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp