Infektionen är tillbaka...

Outspädd ÄCV är nog inte så kul att få i munnen :crazy:...skulle tro att det kan t om fräta litegrann... :(
 
Dom låter lite lika på vissa områden ja :D Och visst är såna hästar underbara! Men jag tror många hästar är så, bara man ger dom chansen. Tyvärr verkar många hästar och dess ägare totalt ha stängt kommunikationen, och då blir såna här saker enormt svåra :(

Tror jag ska inhandla några hundra liter apelsinjuice att belöna Malte med om det blir så att jag sprutar in äcv - han går genom eld och vatten för apelsinjuice, färska hallon, isglass och EXTRA White :cool:
 
då tror jag att min häst slår alla rekord i att vara tillmötesgående :rofl: :rofl:när vi varit på djsj och kollat halsen...lugnande OCH brems är ett måste...min bara stog där, utan domosedan och utan brems och lät vet köra ner "kabeln" i luftvägarna :love: vet var chockad över hans beteende....2 ggr har vi gjort så :love: :love:..mmmmm...mammas pusspojke :D
 
Jag har själv god erfarenhet av alternativ behandling. Ge honom massor med vitlök o massor med nypon, det finns ju massor med nypon nu så det är bara ut o plocka. Rölleka är också bra, borde fortfarande också finnas som du kan plocka av, se bara till att du är säker på att det är rölleka (inte svår att känna igen, ganska 'vedig', brukar växa på samma ställen som renfana). Detta är enkelt o billigt o ger bra resultat.

Du skulle även kunna ge honom andra örter eller en örtblandning mot infektion samt imunstärkande örter och att du tar hjälp av örtkunniga samt hästkunniga människor.

När du får en återkommande infektion skulle det kunna tyda på att något kanske är inte helt i balans...??? Vad vet jag inte. Antagligen får han en infektion i skapet när imunförsvarsnivån sänks, frågan är varför gör den det isåfall, vad skulle det kunna bero på? Eller blir hans imunförsvar dåligt i samband med stress? När infektionen 'läkt ut' förut, hade den det? tog ni blodprov? kanske infektionen fanns kvar i kroppen..?? Det kan vara en mängd olika saker. När infektionen släpper denna gång skulle jag om jag var du ta ett blodprov för att se att det verkligen är så. Om infektionen då är borta så kan det iaf uteslutas att något ligger hela tiden och då är frågan om han har någon brist eller varför hans imunförsvar inte fungerar bättre eller ta reda på varför o när hans imunförsvar blir sämre, försök sök mönster. Vissa är eller blir ju känsliga för olika saker och då är infektionen sas bara ett resultat av något problem och då får man försöka förebygga och för att kunna göra det på ett bra sätt är det bra att veta var problemet ligger. Fast sen ska man väl inte dra för stora växlar på det heller.

Akupunktur har jag otroligt goda erfarenheter av, från flera olika håll.

Lycka till.
 

Liknande trådar

T
Hästvård Nu behöver jag alla bukares hjälp med att lista ut vad min häst har tagit sig till! För några veckor sedan började hästen jag köpte i...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Ellyne
·
Hästvård Hej! Det här blir väldigt långt men jag hoppas verkligen att någon kanske orkar sig igenom det och lämnar sina tankar för nu börjar jag...
Svar
17
· Visningar
1 505
Senast: Train
·
Hästvård Är "lat" och kopierar in texten från min "dagbok", hoppas det är ok ;) Åkte ut till stallet straxt innan lunch. Hade haft fullt upp...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp